Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
image.jpg
Doktorn ordinerar väl alltid lite bastu i HEL!?
Jag gör det iaf! Är där nu o fikar

Det var en sommarpraktikant som jobbade.
Jag var på SAS loungen på Arlanda nyligen och passade på att fråga loungepersonalen om de frågar gäster om resenären är EuroBonus Silver eller inte.

Hennes (och mannen som stod bredvid henne) svar var att de inte ställer sådan fråga.
De kan be resenären att visa fysiskt bonuskort när giltigt bonuskortnummer inte är inlagt i boardingkortet (bokningen) men annas scannern lyser grönt därför det behövs inte ställa extra frågor.

Dem som reser med bonusresabiljett får ofta inte sitt bonuskortnummer registrerat i boardingkortet då som sagt ber de resenären om att visa fysiska bonuskortet.

Tillägg:
Jag hann inte att skriva allt före avgång av min flight, så skriver jag lite till.

Jag frågade också henne om scannern känner igen SAS EuroBonus Silver som har tillgång till loungen endast under en begränsad period.

Hennes svar var, ja, det känner scannern igen så den lyser grön om SAS EuroBonus Silver kontonummer är inlagt i boardingkortet och reser med SAS/Wideeoe/Estonian Airs flygningar under perioden SAS EuroBonus Silver medlemmar är berättigade att utnyttja loungen

Aspire lounge Bristol. Ganska stor lounge med trevlig inredning och rimligt utbud så här vid frukosttid. En av de smidigaste flygplatser vad gäller security och liknande - många lanes öppna trots relativt lite folk. Ingen kö i vare sig fast track eller vanlig.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen