Senaste nytt

Sembl och Senator, ut på tur, aldrig sur...

@Senator, tack för bilderna från frukosten. Intressant att ett rum kostar 175 dollar utan frukost, och 229 dollar med frukost (för två personer) när frukosten kostar 22 dollar per person...

Sitter nu på The Ainsworth på 26th, ca 100m från hotellet. Behövde en snabb lunch innan avresan. Helt ok, standard USA bar/krog med det som USA är bäst på: comfort food

Väldigt bra soft tacos: Buffalo Chicken med en rätt balans av Blue Cheese. Dial 7 kommer om 30min..

8e03e4f67ded4e65f8e998092da65813.jpg

En annan typisk Östkust grej som man inte ser på Västkusten eller i Colorado på samma sätt: nu hade jag en lunch + 2 öl + 1 cola. Notan innehöll lunch + 1 öl. Eftersom att jag vet de anställda alltid får betala för misstag som springnotor frågar jag alltid.. "Did you miss a drink on my tab?" Då svaras det alltid "it is on me/house".

Tänker er Sturehof som bjuder på var tredje öl!

Last edited:
Då har jag hamnat på La Guardia. Jag tycker Vicepresident Joe Biden, en man som är ökänd för sina övertramp sa det bäst:

"If I blindfolded someone and took them at 2 o'clock in the morning into the airport in Hong Kong and said 'where do you think you are?' They would say, 'this must be America. This is a modern airport,'" Biden said. "If I took them blindfolded and took them to LaGuardia airport in New York, he would like 'I must be in some third world country.' I'm not joking.
"

Den goda nyheten är väl att Terminal C där US Airways och Delta finns är helt ok. Den dåliga nyheten är att det är US Airways. Direkt känner jag skillnaden mot modern American Airlines. Kaotisk incheckning, total avsaknad på premiumkänsla. På American får jag alltid premiumdrinkar.. Tror jag skall gå och fråga... ;)

Pausmusik...

Voila! Svar ja! Hade helt enkelt glömt bort det...

En fördel med La Guardia är det fantastiska vyer som kan beskådas. Särskilt när man kommer från norra hållet: då sveper man in över Manhattan, svänger vänster (öst) vid södra Manhattan, flyger sedan över Brooklyn med East River till väst, övervinn Queens riktning Citi Field och Arthur Ashe Arean i Flushing Meadows. Där tar flygen en skarp vänstersväng mot väster, vi är några hundra meter över Citi Field och när Mets spelar får du gratismatch... @sembl tog några bilder med iPadden i fredags...

IMG_6259.JPG

IMG_6251.JPG

IMG_6253.JPG

Då har jag hamnat på La Guardia. Jag tycker Vicepresident Joe Biden, en man som är ökänd för sina övertramp sa det bäst:

"If I blindfolded someone and took them at 2 o'clock in the morning into the airport in Hong Kong and said 'where do you think you are?' They would say, 'this must be America. This is a modern airport,'" Biden said. "If I took them blindfolded and took them to LaGuardia airport in New York, he would like 'I must be in some third world country.' I'm not joking.
"

Den goda nyheten är väl att Terminal C där US Airways och Delta finns är helt ok. Den dåliga nyheten är att det är US Airways. Direkt känner jag skillnaden mot modern American Airlines. Kaotisk incheckning, total avsaknad på premiumkänsla. På American får jag alltid premiumdrinkar.. Tror jag skall gå och fråga... ;)

Pausmusik...

Man blir sugen på att resa men kanske inte på LaGuardia.

Det värsta med din beskrivning är att jag varit i Terminal C för några år sen. Är den nyrenoverad eller? För när jag var där var den bedrövlig. Om de andra terminalerna är värre...

Om du inte kan åka pga flygplatserna, då kan du inte åka.
JFK var det längesedan jag var på iof, avskyr den flygplatsen av andra skäl.

Toppen