Senaste nytt

Ryanair satsar på Köpenhamn med sju nya linjer - inkl Köpenhamn-Stockholm

Agö

Medlem
Ryanair slår tillbaka mot Red Frank! Säga vad man vill men nog har de en gnutta humor.

4586a1027fde60ede746e9f02003c918.jpg
 
Mafiaen vinder og den fri konkurrence taber...

Det bliver spændende at se hvordan fremtiden bliver for Ryanair i Københavns Lufthavn.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: pep

sembl

Medlem
Hörde precis om detta på radio här nere i Skåne, vad som kommer att ske är att man inte anpassar sig och i värsta fall kickar de som har bas i CPH och anställer folk som inte har det. Jag är ingen stort fan av Ryanair men detta är dumt för alla parter som jag ser det. Vinnare .... Ryanair som vanligt när sådant här blossar upp. De som drabbas är passagerare och anställda.

Om jag har villkor som jag inte är nöjd med hos min arbetsgivare så byter jag jobb, inte går jag och ringer upp facket eller Cirkus Löfven och co för att beklaga mig. Kan man inte acceptera att vi lever i en global värld. Dessa dinosauriefack etc kommer inte att överleva länge till med stödåtgärder.
 
A

Aurora

Guest
Det er noe meget galt med samfunnet om man tror at en nesten utsolgt avgang til Milano midt i ferietiden med høy prissetting har noe med noe så grunnleggende som en normal arbeidskontrakt, beskatning og hvor pengene utbetales. Det ene er ikke synonymt med det andre.
 
Hörde precis om detta på radio här nere i Skåne, vad som kommer att ske är att man inte anpassar sig och i värsta fall kickar de som har bas i CPH och anställer folk som inte har det. Jag är ingen stort fan av Ryanair men detta är dumt för alla parter som jag ser det. Vinnare .... Ryanair som vanligt när sådant här blossar upp. De som drabbas är passagerare och anställda.

Om jag har villkor som jag inte är nöjd med hos min arbetsgivare så byter jag jobb, inte går jag och ringer upp facket eller Cirkus Löfven och co för att beklaga mig. Kan man inte acceptera att vi lever i en global värld. Dessa dinosauriefack etc kommer inte att överleva länge till med stödåtgärder.
+1!

Det som er rigtigt langt ude her, er jo at de ansatte i Ryanair er tilfredse med deres vilkår, men fagforeningerne (3. part i denne sammenhæng) er utilfredse "på vegne" af de ansatte. (Og efter dansk lov kan man så saboterer deres virksomhed på lovlig vis.)
 
Toppen