NyfikenGrau
Medlem
Jahapp, nu är det dags att boka ett par nätter på franska spelorter under EM 2016. Vi har egentligen annat boende (hyrt hus på landet) under tiden, men åker in till Toulouse och/eller Bordeaux för att se en match bara för nöjes skull.
Nåväl, jag bokade en liten studio på ett lägenhetshotell i Bordeaux igår för 85 euro. Ok pris under EM, men inget fynd för vad man får.
Fick som vanligt bekräftelsemail från booking.com och tänkte inget mer på det.
Nyss fick jag ett mail från själva hotellet, där de frågar om jag fortfarande är intresserad, då priset är 160 euro/natt!? Får de göra så här om jag har fått ett bekräftelsemail från booking.com som säger 85 euro?
Jag har väldigt svårt att tänka mig att något annat än dum girighet i kombintion med glömska/slarv ligger bakom detta, typ "oh, det är ju em-match den kvällen, då kan vi ju ta mer, synd att vi glömde meddela booking.com detta men vi kan ju informera gästen i alla fall"...
Personligen har jag väldigt svårt att förstå hur man som hotellägare kan tycka det är värt att förstöra sitt eget rykte för sammanlagt kanske ett par tusen euro extrainkomster under juni 2016 (Bordeaux har 3 eller 4 speldagar under EM)
Men hur som helst: Ska jag svara hotellet eller ska jag skriva till själva booking.com? Har någon av er råkat ut för något liknande?
Nåväl, jag bokade en liten studio på ett lägenhetshotell i Bordeaux igår för 85 euro. Ok pris under EM, men inget fynd för vad man får.
Fick som vanligt bekräftelsemail från booking.com och tänkte inget mer på det.
Nyss fick jag ett mail från själva hotellet, där de frågar om jag fortfarande är intresserad, då priset är 160 euro/natt!? Får de göra så här om jag har fått ett bekräftelsemail från booking.com som säger 85 euro?
Jag har väldigt svårt att tänka mig att något annat än dum girighet i kombintion med glömska/slarv ligger bakom detta, typ "oh, det är ju em-match den kvällen, då kan vi ju ta mer, synd att vi glömde meddela booking.com detta men vi kan ju informera gästen i alla fall"...
Personligen har jag väldigt svårt att förstå hur man som hotellägare kan tycka det är värt att förstöra sitt eget rykte för sammanlagt kanske ett par tusen euro extrainkomster under juni 2016 (Bordeaux har 3 eller 4 speldagar under EM)
Men hur som helst: Ska jag svara hotellet eller ska jag skriva till själva booking.com? Har någon av er råkat ut för något liknande?