Senaste nytt

Lufthansa Miles&More Mileage Bargains

Jag har Senator status giltig till feb 2016 men jag kommer inte bry mig om att förnya den. Det finns lite olika anledningar där en är de nya intjäningsregler för ekonomibiljetter som gäller från 2014. En annan är faktiskt att jag nu efter att ha varit på "insidan" kommit fram till att jag inte tycker det är värt den extra ansträngningen. Finns absolut några saker jag uppskattar men tycker fördelarna av att alltid kunna välja det mest optimala/billigaste flyget oavsett allians väger över. Jag gillar att flyga men vill spendera så lite tid som möjligt på flygplatser och måste jag spendera tid där så är maten i 9 fall av 10 bättre utanför loungen. Flyger jag C så ingår ändå lounge, priority etc. och flyger jag ekonomi så tycker jag det kommit upp väldigt många bra alternativ i form av gulfbolag, Norwegian m fl som har fräscha plan, bra destinationer och bra priser. Finns därför ingen anledning att styra resandet till *A eller något liknande.

Nu till mitt egentliga spörsmål. Har 213,000 miles och 2 e-vouchers sittande på mitt M&M konto. Tänkte att jag ska använda dessa till något kul så frågan är hur jag gör det bäst. Har tjänat ihop dessa miles mestadels genom att flyga ensam så nu gör jag helst något tillsammans med min fru.

Är det bara hålla koll på Mileage Bargains eller finns det något ännu bättre upplägg? Har jag egentligen någon användning för mina e-vouchers? Finns någon poäng att resa medan jag fortfarande är Senator eller kan jag vänta till senare (givet att resan väl ändå kommer gå i C eller liknande)? Finns egentligen någon poäng att ringa Senator hotline, tycker aldrig de kunnat hjälpa till med något de gånger jag prövat..

Tacksam för tips!

//xclass

Fördelen som SEN är ju du har bättre
tillgång till First platser, även Companion Award är ju en stor tillgång. Med rätt bokningsklass kan du ju även använda E vouchers till F uppgradering ex vis

Jag har Senator status giltig till feb 2016 men jag kommer inte bry mig om att förnya den. Det finns lite olika anledningar där en är de nya intjäningsregler för ekonomibiljetter som gäller från 2014. En annan är faktiskt att jag nu efter att ha varit på "insidan" kommit fram till att jag inte tycker det är värt den extra ansträngningen. Finns absolut några saker jag uppskattar men tycker fördelarna av att alltid kunna välja det mest optimala/billigaste flyget oavsett allians väger över. Jag gillar att flyga men vill spendera så lite tid som möjligt på flygplatser och måste jag spendera tid där så är maten i 9 fall av 10 bättre utanför loungen. Flyger jag C så ingår ändå lounge, priority etc. och flyger jag ekonomi så tycker jag det kommit upp väldigt många bra alternativ i form av gulfbolag, Norwegian m fl som har fräscha plan, bra destinationer och bra priser. Finns därför ingen anledning att styra resandet till *A eller något liknande.

Är det bara hålla koll på Mileage Bargains eller finns det något ännu bättre upplägg? Har jag egentligen någon användning för mina e-vouchers? Finns någon poäng att resa medan jag fortfarande är Senator eller kan jag vänta till senare (givet att resan väl ändå kommer gå i C eller liknande)? Finns egentligen någon poäng att ringa Senator hotline, tycker aldrig de kunnat hjälpa till med något de gånger jag prövat..

Statusmatcha till Turkish Airlines och fortsätt samla poängen där. Betydligt lättare att behålla status hos dem och du når nog med lätthet upp till Elite Plus nivån som kommer med två upgrade vouchers. Det är bättre villkor på dessa än hos Lufthansa, dels då man kan uppgradera från Economy till Business med EN voucher, oavsett flygdistans och bokningsklass. Likaså går det att uppgradera i förväg så länge det finns platser i bokningsklass J eller tomma platser i kabinen på avgångsdagen. Maten i Loungen och ombord är bättre än vad man får på de flesta restauranger, och med Business priser som motsvarar Lufthansas Premium Economy så erbjuder Turkish Airlines en av de bästa värdepropositionerna på marknaden. Givetvis kommer det på bekostnad av kundservicen.

Angående e-vouchers så är nog den bästa användningen av dessa hos SWISS, där jag vill minnas att de fortfarande kan användas på bokningsklass P för att uppgradera till First.

• Gilla
Reactions: pep
Junimånadens Mileage Bargains är laddade.

Miles & More Mileage bargains

Resetyp: Round-trip
Kabinklass: Business Class
Boka: 01.06.2015 - 30.06.2015
Resa: 01.10.2015 - 31.10.2015
Kostnaden av miles avser för tur och retur per person i Business class från Europa (inkl. Stockholm & Göteborg).

Norra&Central Afrika/Mellanöstern: for 40,000 miles
Abuja
Accra
Lagos

Södra Afrika: for 55,000 miles
Luanda​

Indiska subkontinent: for 55,000 miles
Bangalore / Bengaluru
Delhi
Mumbai/Bombay​

Nordamerika: for 55,000 miles
Boston
Chicago
Montreal
New York - JFK
New York - Newark
Vancouver

Asien: for 70,000 miles
Nanjing
Seoul - Incheon​

Julimånadens Mileage Bargains är laddade.

Miles & More Mileage bargains

Resetyp: Round-trip
Kabinklass: Business Class
Boka: 01.07.2015 - 31.07.2015
Resa: 01.11.2015 - 15.12.2015

Kostnaden av miles avser för tur och retur per person i Business class från Europa (inkl. Stockholm & Göteborg).

Mellanöstern: for 40,000 miles
Dubai
Muscat
Tehran
Tel Aviv

Norra&Central Afrika: for 55,000 miles
Algiers
Tunis

Indiska subkontinent: for 55,000 miles
Delhi

Nordamerika: for 55,000 miles
Boston
Charlotte
Dallas/Fort Worth
Montreal
New York - JFK
New York - Newark
Philadelphia
Seattle
Toronto - Pearson

Mellanamerika: for 60,000 miles
Mexico City

Sydamerika: for 70,000 miles
Bogota

Asien: for 70,000 miles
Seoul - Incheon

Muscat för 40 000 är ett riktigt bra pris. Kostar annars 18 500kr med Swiss i "Z", och 26 000kr med Lufthansa i "Z".

Tunis känns ju som en ganska kass redemption. 55000 miles för att flyga NEK… Och riskera att bli skjuten :p

Toppen