Jag har Senator status giltig till feb 2016 men jag kommer inte bry mig om att förnya den. Det finns lite olika anledningar där en är de nya intjäningsregler för ekonomibiljetter som gäller från 2014. En annan är faktiskt att jag nu efter att ha varit på "insidan" kommit fram till att jag inte tycker det är värt den extra ansträngningen. Finns absolut några saker jag uppskattar men tycker fördelarna av att alltid kunna välja det mest optimala/billigaste flyget oavsett allians väger över. Jag gillar att flyga men vill spendera så lite tid som möjligt på flygplatser och måste jag spendera tid där så är maten i 9 fall av 10 bättre utanför loungen. Flyger jag C så ingår ändå lounge, priority etc. och flyger jag ekonomi så tycker jag det kommit upp väldigt många bra alternativ i form av gulfbolag, Norwegian m fl som har fräscha plan, bra destinationer och bra priser. Finns därför ingen anledning att styra resandet till *A eller något liknande.
Nu till mitt egentliga spörsmål. Har 213,000 miles och 2 e-vouchers sittande på mitt M&M konto. Tänkte att jag ska använda dessa till något kul så frågan är hur jag gör det bäst. Har tjänat ihop dessa miles mestadels genom att flyga ensam så nu gör jag helst något tillsammans med min fru.
Är det bara hålla koll på Mileage Bargains eller finns det något ännu bättre upplägg? Har jag egentligen någon användning för mina e-vouchers? Finns någon poäng att resa medan jag fortfarande är Senator eller kan jag vänta till senare (givet att resan väl ändå kommer gå i C eller liknande)? Finns egentligen någon poäng att ringa Senator hotline, tycker aldrig de kunnat hjälpa till med något de gånger jag prövat..
Tacksam för tips!
//xclass
Nu till mitt egentliga spörsmål. Har 213,000 miles och 2 e-vouchers sittande på mitt M&M konto. Tänkte att jag ska använda dessa till något kul så frågan är hur jag gör det bäst. Har tjänat ihop dessa miles mestadels genom att flyga ensam så nu gör jag helst något tillsammans med min fru.
Är det bara hålla koll på Mileage Bargains eller finns det något ännu bättre upplägg? Har jag egentligen någon användning för mina e-vouchers? Finns någon poäng att resa medan jag fortfarande är Senator eller kan jag vänta till senare (givet att resan väl ändå kommer gå i C eller liknande)? Finns egentligen någon poäng att ringa Senator hotline, tycker aldrig de kunnat hjälpa till med något de gånger jag prövat..
Tacksam för tips!
//xclass