Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Bara det att de inte kan hålla en linje rakt igenom sin argumentation talar emot dem. Så kör på!
Senaste budet: "we can exonerate as flight delay was due to mandatory security and departure procedures". Departure procedures? Sånt man tänker att ett flygbolag av LHs kaliber borde ha fungerande rutiner för. Jaja, har anmält till ARN nu, får se vad de säger!

Det borde ligga någon sorts motsättning i att en procedur samtidigt är "mandatory" och "extraordinary" kan man tycka.
Nja, att du skall gå igenom en säkerhetskontroll innan du får flyga är mandatory. Det gör att du är på flygplatsen 2 timmar innan säger vi. Om du går igenom säkerhetskontrollen och blir utplockad för en extra kontroll som tar två timmar och gör så att du missar ditt plan så är det extraordinärt. Dvs, mandatory men extraordinary.

Nja, att du skall gå igenom en säkerhetskontroll innan du får flyga är mandatory. Det gör att du är på flygplatsen 2 timmar innan säger vi. Om du går igenom säkerhetskontrollen och blir utplockad för en extra kontroll som tar två timmar och gör så att du missar ditt plan så är det extraordinärt. Dvs, mandatory men extraordinary.

Man skulle väl iofs kunna tänka sig att det uppstår situationer som uppstår i samband med bagagehantering etc som är extraordinära - hänförliga till säkerhet, hot etc. Men ursäkten de presenterar låter väldigt svepande...

Jo, men då orsakas ju inte förseningen av den obligatoriska kontrollen i sig (som de skriver i svaret till Adam), utan av extraordinära omständigheter runt omkring.

Tycker du ska göra både och. Skriv ett brev till ARN och tala även om för LH att du tagit ärendet vidare.

Nu har jag fått svar från ARN och de vill:
- Vänligen skicka in bokningsbekräftelse/biljett.

Det har de redan fått iom att jag bifogat kopia på Boarding Passet. Säg inte att det sitter muppar där också?

Nu har jag fått svar från ARN och de vill:
- Vänligen skicka in bokningsbekräftelse/biljett.

Det har de redan fått iom att jag bifogat kopia på Boarding Passet. Säg inte att det sitter muppar där också?
Nja, boarding pass är inte bokningsbekräftelse eller biljett. Så skicka dem det e-mail jag antar du fick när du bokade. Antar det är det de vill se.

Vad skulle vitsen vara med bokningsbekräftelsen om jag har BP men biljettnummer på?

Det är två olika dokument. När man gör detta gäller det att vara saklig och komplett, dvs skicka in allt som är relevant och bokningsbekräftelsen är i högsta grad relevant. Den visar ju att bolaget tagit emot och bekräftat en bokning.

Toppen