Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Fan, jag vill inte skriva här men gör det ändå.

Jag vet inte hur jag ska beskriva det men efter gårdagens flight så känns det som att något saknas.

Den nya kabinen var grym jämfört med den gamla! Maten jag åt var bland det bästa jag ätit ombord på ett flygplan.

Men den mjuka service lämnade en hel del kvar att önska. Den enklaste beskrivning skulle vara att den var väldigt trött. Ibland kändes det som att man var i vägen bara för att de skulle servera mat. På frågan om man kunde få en espresso så var svaret eh, vi serverar inte sånt och en blick som så "är du helt dum?". Trist att espressomaskinen som finns i buffén endast är for show.

Både jag och frun gick av och kände att något saknades i den personliga servicen.

Sen ett stort stort (I-landsproblem). Varför varför kan inte SAS låta C kabinen gå av innan de släpper på övriga? Kommer man från fel håll blir det en ordentlig trafikstockning när alla ska ut på en gång.
 
Fan, jag vill inte skriva här men gör det ändå.

Jag vet inte hur jag ska beskriva det men efter gårdagens flight så känns det som att något saknas.

Den nya kabinen var grym jämfört med den gamla! Maten jag åt var bland det bästa jag ätit ombord på ett flygplan.

Men den mjuka service lämnade en hel del kvar att önska. Den enklaste beskrivning skulle vara att den var väldigt trött. Ibland kändes det som att man var i vägen bara för att de skulle servera mat. På frågan om man kunde få en espresso så var svaret eh, vi serverar inte sånt och en blick som så "är du helt dum?". Trist att espressomaskinen som finns i buffén endast är for show.

Både jag och frun gick av och kände att något saknades i den personliga servicen.

Sen ett stort stort (I-landsproblem). Varför varför kan inte SAS låta C kabinen gå av innan de släpper på övriga? Kommer man från fel håll blir det en ordentlig trafikstockning när alla ska ut på en gång.

Ja, då är vi back to the topic. SAS lyckas inte att håller ett jämt kvalitetsnivå. Varför är det så j*vla svårt??!
 
Kanske bäst att låta de yngre jobba på long haul, och gamlingarna på Europa.

Min erfarenhet är att åldern har väldigt liten betydelse. Jag har haft dåliga upplevelser med ung crew och bra upplevelser med gammal crew (och vice versa). I genomsnitt samma servicenivå oavsett ålder på crew.

Däremot så upplever jag att det är äldre crew som har höga toppar och djupa dalar.
 
Min erfarenhet är att åldern har väldigt liten betydelse. Jag har haft dåliga upplevelser med ung crew och bra upplevelser med gammal crew (och vice versa). I genomsnitt samma servicenivå oavsett ålder på crew.

Däremot så upplever jag att det är äldre crew som har höga toppar och djupa dalar.
Ja, precis och byter man ut de som har en dålig attityd så är deras äldre kabinpersonal helt underbara...
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Fan, jag vill inte skriva här men gör det ändå.

Jag vet inte hur jag ska beskriva det men efter gårdagens flight så känns det som att något saknas.

Den nya kabinen var grym jämfört med den gamla! Maten jag åt var bland det bästa jag ätit ombord på ett flygplan.

Men den mjuka service lämnade en hel del kvar att önska. Den enklaste beskrivning skulle vara att den var väldigt trött. Ibland kändes det som att man var i vägen bara för att de skulle servera mat. På frågan om man kunde få en espresso så var svaret eh, vi serverar inte sånt och en blick som så "är du helt dum?". Trist att espressomaskinen som finns i buffén endast är for show.

Både jag och frun gick av och kände att något saknades i den personliga servicen.

Sen ett stort stort (I-landsproblem). Varför varför kan inte SAS låta C kabinen gå av innan de släpper på övriga? Kommer man från fel håll blir det en ordentlig trafikstockning när alla ska ut på en gång.

Nu flög jag visserligen en på en rutt inom Europa, så jämföreslen kanske svajar, men det jag upplevde var precis tvärtom: maten var nog tyvärr bland det sämre jag upplevt, dessutom kall, och ingen seatblock (jmfr med AF). Dock, kabinpersonalen var mycket proffsig, avslappnad och serviceinriktad. Detta var i C-kabinen förra månaden (maj) - det som kallas "Plus".
 
Toppen