Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

SK903 (LN-RKO) ställdes in efter ett antal timmar. Gick från ny info 13:00 till 13:15 till 14:30 och nu när jag kollade var kärran inställd. Och nu finns det väldigt få möjligheter att bli ombokad med ankomst till USA idag :(

SK997 skulle beflygas med OY-KBA och den maskinen verkar stå i Peking rejält försenad (den kom dit i tid).
SK943 är sen för att den väntar på planet från Tokyo som har landat enligt tidtabell men måste fixas till för nästa resa
SK909 blev sen för att den väntade på planet från SFO
SK983 väntar i sin tur på ett annat plan (från Chicago?)...

Undrar egentligen hur många plan som står på backen just nu? Jag får det till 2 A330 och 1 A340 :(

Vi får väl se hur länge det dröjer innan någon inhyrd maskin dyker upp för att reda ut soppan. Det känns som om de kan placera ett eller två plan här upp i Norden, för är det inte SAS så är det norsken som behöver fixa till sina scheman :(

När jag landade från Chicago i förrgår så stod den kärra som kommit in till Arlanda från New York skulle gå som SK903 vid gaten med öppna motorkåpor och ett antal tekniker runtom. Tror det var LN-RKH. Den blev senare inställd, och verkar ha fortsatt fått dras med problem sedan dess.... har inte synts till på FR24 sen dess.

Last edited:
LN-RKN som jag sitter på hade öppna kåpor på höger motor. Trodde först vi skulle bli kvar längre...

SK903 (LN-RKO) ställdes in efter ett antal timmar. Gick från ny info 13:00 till 13:15 till 14:30 och nu när jag kollade var kärran inställd. Och nu finns det väldigt få möjligheter att bli ombokad med ankomst till USA idag :(

SK997 skulle beflygas med OY-KBA och den maskinen verkar stå i Peking rejält försenad (den kom dit i tid).
SK943 är sen för att den väntar på planet från Tokyo som har landat enligt tidtabell men måste fixas till för nästa resa
SK909 blev sen för att den väntade på planet från SFO
SK983 väntar i sin tur på ett annat plan (från Chicago?)...

Undrar egentligen hur många plan som står på backen just nu? Jag får det till 2 A330 och 1 A340 :(

Vi får väl se hur länge det dröjer innan någon inhyrd maskin dyker upp för att reda ut soppan. Det känns som om de kan placera ett eller två plan här upp i Norden, för är det inte SAS så är det norsken som behöver fixa till sina scheman :(
Min polare som reste i C är ombokad till LH imorgon. Riktigt dåligt hanterat. Solklar ersättning.

Om jag har förstår det så är det ont om folk på alla stationer. Vad gäller tekniska. Så alla kärror med problem tar tid. Sen nu när allt börjat snurra (330, 340 med LAN Chile inkl som är begränsad till icke CAU) så blir det kaos. Trist. Man kan tycka att man borde ställa Asien på eftermiddag / kväll om man måste ställa så man kan boka via andra hubbar så de flesta flyger Asien på kvällen.

Toppen