Senaste nytt

Gratis årsavgift för Amex Platinum?

Olsson91

Medlem
Är det rimligt att det tar 5+arbetsdagar för att få ett nytt Platinum?. Jag blev bestulen på min plånbok i måndags och fick till svar att de spärrade kortet och beställde ett nytt. Men nu har hela veckan gått utan att ett nytt har kommit. Mitt nta Mastercard kom efter drygt 2dagar men ett kort man betalar 6000:-/år för tar en vecka om inte mer att få?..


Haha, de tar sin tid. Amex är riktigt sega.
 

Webguide

Medlem
Håller i huvudsak med Dig, men Jamie har faktiskt varit på Anglais...

Amex Concierge-service ordnar bord på de övriga restauranger Du nämner - även när det är fullt!

OBS - Värdera inte Amex olika kortkoncept utifrån concierge-servicen - det ger helt fel bild!

Hur bra är concierge-servicen och vad kan de fixa (hmm vidlyftig fråga märker jag :) )?
 

agehall

Medlem
Jo då. Spendera runt 100k månaden på ditt kort och sedan är det lugnt. Har en kompis som ligger drygt 100k per månad och han blev godkänd ett. Men är det verkligen värt att betala inträdes avgiften ? :p

Det låter som extremt låg spend för att få Centurion. Om det räckte skulle vi ha ganska många centurions här...
 
Det låter som extremt låg spend för att få Centurion. Om det räckte skulle vi ha ganska många centurions här...
Njaaee. Der findes spend og så findes der spend...

Der er sikkert mange som her som betaler firmaregninger, forsikringer, huslån, biler osv. på deres kreditkort, men hvor mange har et privatforbrug på >100K/måned? Det kræver alligvel en bruttoindkomst på 250-300K.
 
Toppen