Agö
Medlem
OK, så man skimmar ett kort för att köpa en pizza, hahaha.Ja, det är när du handlar pizza och betalar online...
OK, så man skimmar ett kort för att köpa en pizza, hahaha.Ja, det är när du handlar pizza och betalar online...
Nej man skimmar/kapar kort för att köpa flygbiljetter för mer än 10 papp!OK, så man skimmar ett kort för att köpa en pizza, hahaha.
Var det affärsklass åtminstone?Nej man skimmar/kapar kort för att köpa flygbiljetter för mer än 10 papp!![]()
Mannen heter MR INGVARS KALNINS om det är falskt pass/ eller inte vet jag inte
Han flög BRU till ZRH och betalade 700+ EUR för den resan, innan dess flög han med SN till BRU
hmm, detta var ju ett sammanträffande, handlade ju på resegruppen och sen startade mina konstiga dragningar, hade du köpt något där innan? Eller bara hände det? Det är säkert bara ett sammanträffande...Kickar lite liv i denna tråd också, då jag nu har talat med Amex och de fattade beslutet att spärra kortet direkt.
http://www.businessclass.se/kreditkort/5932-felaktig-debitering-pa-amex-kortet.html#post67239
Det verkar helt enkelt som om någon har fått fatt i mina kortuppgifter och försökt köpa resor för uppemot 16.000 kronor.
Dels av Svenska Resegruppen AB (det köpet hade registrerats på kontot) och dels av Cheap Tickets (har inte registrerats).
Dessa båda köp ska ha gjorts samma dag, 13 juli.
Ett bedrägeriärende är nu upplagt och jag ska få ett temporärt ersättningskort, då jag behöver kortet pga en resa till veckan.
Nej, hade aldrig handlat hos dem.Hmm
hmm, detta var ju ett sammanträffande, handlade ju på resegruppen och sen startade mina konstiga dragningar, hade du köpt något där innan? Eller bara hände det? Det är säkert bara ett sammanträffande...
Haha bara här kommer den frågan upp!Kanske en dum fråga, men får man poäng och AMEX spend för de belopp som man har skimmats på?
Man måste ju alltid se det från den ljusa sidanHaha bara här kommer den frågan upp!