CMBLAX-AA  *RULE DISPLAY*     TARIFF 0001 RULE IN94 
* ADD APPLICABLE TAX * FED INSP FEES *                          
-FARE BASIS         LKR       NUC                PTC  FT  GI 
AOWISC               223100   2025.80               ADT  NL  AT 
AOWISC/CH25          167400   1519.34               CNN  NL  AT 
AOWISC/CH25          167400   1519.34               INS  NL  AT 
AOWISC/IN90           22400    202.58               INF  NL  AT 
AOWISC               223100   2025.80               UNN  NL  AT 
BOOKING CODES        A                                          
PFCS MAY VARY BY RTG                                            
INDUSTRY FARE TYPE -  FU - FIRST CLASS UNRESTRICTED             
MPM - AT 13298 VIA NORTH ATLANTIC
---------------------------------------------------------------
ROUTING MPM  MPM TRVL PERMITTED
	LHR-HEL/IST/DME är ju intressanta destinationer i och med att dom ger 60 TP istället för 40 TP som på de flesta andra europaflighter. Men riktigt intressant blir när man kan jaga rätt dem som ger 140 TP i business och som kan flygas T&R på mindre än ett dygn. HKG-CGK med CX är ju en sådan sträcka. Kust till kust i USA. Någon som har listan i huvudet vilka distanser som ger 140 TP i USA? Finns det flera som ger 140 TP och inte är interkontinentala? (LHR-CAI kräver ju övernattning). Tänkte som allmänna tips för framtida TP-run för dom hugade![]()
Kan man återvända till samma flygplats flera gånger? Gissa att man inte kan det.Klockrent AHO. Vill man gå all in bakar man in massa JFK-BOS i USA innan man styr sektor 18 till LAX. (18 är max).
Kan man återvända till samma flygplats flera gånger? Gissa att man inte kan det.
Någon som har förslag på en rutt som maximera TP och man utnyttjar alla sektorer?
Då ser jag inte hur det är möjligt att gå all in och flyga flera gånger JFK-BOS. Eller gäller det att hålla sig till 18 segments och då struntar man i MPM?I alla fall totala miles måsta vara 16.622 miles eller mindre.
Därför att Maximum Permitted Mileage(MPM) mellan Colombo och Los Angeles är 13.298 miles.
MPM + 25% är max man kan flyga genom att betala baspris + 25%.
Klockrent AHO. Vill man gå all in bakar man in massa JFK-BOS i USA innan man styr sektor 18 till LAX. (18 är max).
Då ser jag inte hur det är möjligt att gå all in och flyga flera gånger JFK-BOS. Eller gäller det att hålla sig till 18 segments och då struntar man i MPM?
Ser bra ut, fast jag tror jag måste nog kolla med någon TA som kan boka det för det tar väl några dagar att göra det. Amex?Om det är tillåtet att flyga mellan New York-Boston flera gånger innan man tar sig till Los Angeles, kan man teoretiskt flyga så här.
CMB-BKK-LHR-BOS-JFK-BOS-JFK-BOS-JFK-BOS-JFK-BOS-JFK-BOS-JFK-BOS-JFK-LAS-LAX
Totalt 15.620 miles = MPM + 20%