Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu går det att boka Hong Kong online

Hong Kong.jpg

Lyckades klippa två platser i C i slutet av nov på min 2-4-1 Amex. Allt bokat via SAS hemsida utan behöva kontakta Tallin. Hemsidan för award bokning var ganska trög, blev utslängd ett par gånger men lyckades till slut.
Skatter och avgifter SEK 286 per biljett.

Lyckades klippa två platser i C i slutet av nov på min 2-4-1 Amex. Allt bokat via SAS hemsida utan behöva kontakta Tallin. Hemsidan för award bokning var ganska trög, blev utslängd ett par gånger men lyckades till slut.
Skatter och avgifter SEK 286 per biljett.

Gott om platser i November då.. Knep också två i slutet av November i C.

• Gilla
Reactions: Alf
Jag fick två vouchers 2014, varav en är bokad och klar till i sommar. Jag var av uppfattningen att den andra måste användas innan årets slut, varför jag har pressat in en tilltänkt resa under hösten.

Ringde precis till Tallinn, och fick då besked om att bägge mina nuvarande vouchers (varav en är utfärdad våren 2015) är giltiga t o m 2016. Jag frågade flera gånger om det verkligen stämmer men jag fick tydligt svar om att min voucher á 2014 var förlängd till 2016.

Detta skulle vara goda nyheter för min del, då jag egentligen inte har tiden att åka i höst. Men kan jag verkligen lita på detta? Sämsta scenariot här är ju att jag inväntar våren 2016, och då får veta att vouchern har gått ut...

Be Amex eller Tallinn att bekräfta per mail så du har det skriftligt...
AmEx bad mig ringa "SAS i Tallinn" för mer information, SAS bad mig ringa "Amex i Tallinn".

Jag ringde 018-numret en andra gång och då bekräftade en annan telefonör att informationen från tidigare idag stämmer - "the validity has been extended", men han hade inte möjlighet att maila mig någon information kring detta. Han var dock tvärsäker, och sa att det inte kommer att ändras. Både AmEx och SAS i Sverige var av åsikten att "om Tallinn säger så så är det så". Jag har dessutom båda samtalen med Tallinn inspelade i mobilen.

Någon annan som har fått samma information? Eller någon med outnyttjad 2014-voucher som har lust att dubbelkolla (det kan ju vara av intresse även för fler).

Min sista voucher 2014 blev för övrigt utfärdad i början av december, kan det vara så att det blev mer än en månads fördröjning någonstans i processen?

Jag fick två vouchers 2014, varav en är bokad och klar till i sommar. Jag var av uppfattningen att den andra måste användas innan årets slut, varför jag har pressat in en tilltänkt resa under hösten.

Ringde precis till Tallinn, och fick då besked om att bägge mina nuvarande vouchers (varav en är utfärdad våren 2015) är giltiga t o m 2016. Jag frågade flera gånger om det verkligen stämmer men jag fick tydligt svar om att min voucher á 2014 var förlängd till 2016.

Detta skulle vara goda nyheter för min del, då jag egentligen inte har tiden att åka i höst. Men kan jag verkligen lita på detta? Sämsta scenariot här är ju att jag inväntar våren 2016, och då får veta att vouchern har gått ut...

Du kan ju testa att redan nu boka något för våren 2016.

Någon annan som har fått samma information? Eller någon med outnyttjad 2014-voucher som har lust att dubbelkolla (det kan ju vara av intresse även för fler).

Jag fick min voucher i november 2014 och jag har också fått bekräftat i två olika omgångar från Tallinn att den är giltig t.o.m. 2016.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen