Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag vill minnas att @Jacob presenterade SAS antal medlemmar I Gold respektive DIAMOND i samband med att DIAMOND Blev en nivå i Eurobonus programmmet 2014. Visst var det ganska många som tjänade in 100 000 poäng under ett år ( någon som kommer ihåg hur många det var?)

Nu har det gått Ett drygt år och man har förändrat intjäningsnivå så att man tjänar ganska mycket mindre poäng när man flyger än tidigare samt att SAS sänkt nivån till 45000 poäng istället för 50000 poäng för Gold och tillika för DIAMOND men från 100 000 poäng till 90 000 poäng.. Hur har detta påverkat antalet medlemmar I respektive status, en Annan fråga, har SAS en plan över har många medlemmar de vill ha/target I respektive nivå?

Jag vill minnas att @Jacob presenterade SAS antal medlemmar I Gold respektive DIAMOND i samband med att DIAMOND Blev en nivå i Eurobonus programmmet 2014. Visst var det ganska många som tjänade in 100 000 poäng under ett år ( någon som kommer ihåg hur många det var?)

Nu har det gått Ett drygt år och man har förändrat intjäningsnivå så att man tjänar ganska mycket mindre poäng när man flyger än tidigare samt att SAS sänkt nivån till 45000 poäng istället för 50000 poäng för Gold och tillika för DIAMOND men från 100 000 poäng till 90 000 poäng.. Hur har detta påverkat antalet medlemmar I respektive status, en Annan fråga, har SAS en plan över har många medlemmar de vill ha/target I respektive nivå?
I samband med att man sänkte poängen som krävs för gold/diamond så sänkte man även intjäningen av poäng så jag tror inte det har blivit fler, i alla fall inte som kvalificerar på poäng.

Jo, men det känns som att intjäningspoängen påverkats betydligt mycket mer än den lilla justering som gjorts för att uppnå nivån, framförallt de medlemmar som reser på budget (saver) biljetter bör ha det lite tuffare nu!

Jo, men det känns som att intjäningspoängen påverkats betydligt mycket mer än den lilla justering som gjorts för att uppnå nivån, framförallt de medlemmar som reser på budget (saver) biljetter bör ha det lite tuffare nu!
Jag håller inte med. Tidigare flög jag ihop ett guld på 5 resor till södra europa. För att flyga ihop ett guld nu krävs det 12 lika dana resor. Jag reser enbart privat och det är väldigt sällan det bokas i de dyrare bokningsklasserna i GO eller PLUS. Min uppfattnin är också att det blivit dyrare att flyga till medelhavet nu jämfört med 1 år sedan.
Kvalificerar man på segment så har det definitivt blivit lättare och jag skulle tro att det är dessa personer SAS vill premiera som flyger mycket, inte sådana som jag som gjort 5-10 resor till sydeuropa under ett år.

image.jpg
Jag fick e-post precis med en teaser inför måndagen. Hoppas det blir något riktigt bra!

Att du inte tog ut något före september 2014 var nog en miss. Denna periodens förmåner tog du ut i januari. Från första oktober 2015 får du en ny omgång baserat på att du återkvalificerat dig.
Mulig litt off topic, men prøver her:
Pandion bytter periode når de blir invitert, men følger uttak av kort/gave den nye Pandion-perioden eller den opprinnelige perioden?

Mottagarens period avgör. Så om du vill ge diamond i 24 månader, be mottagaren registrera ett nytt konto, ge därefter förmånen till den. Då får mottagaren diamond innevarande period plus nästa år. Precis som om man tjänat in diamond själv.

Mottagarens period avgör. Så om du vill ge diamond i 24 månader, be mottagaren registrera ett nytt konto, ge därefter förmånen till den. Då får mottagaren diamond innevarande period plus nästa år. Precis som om man tjänat in diamond själv.
Takker, det er klart. Men spørsmålet er når man kan gi bort nytt diamond. Jeg har tre mulige brudd-datoer:
  • Første Mars slik at det følger gyldighet på kort
  • Følger gyldighet på tidligere EB konto
  • Kalenderår
Noen ide?

Fick precis mitt nya SAS EB Mastercard i brevlådan och till min förvåning så har man nu tryckt "EBDXXXXXXXXX" på kortet istf. EBG. På SAS hemsida står det fortfarande EBGXXXXXXXXX. Man anar en snar förändring ang. medlemsprefixet, eller så är det kanske bara tryckfelsnisse igen? :)

Takker, det er klart. Men spørsmålet er når man kan gi bort nytt diamond. Jeg har tre mulige brudd-datoer:
  • Første Mars slik at det følger gyldighet på kort
  • Følger gyldighet på tidligere EB konto
  • Kalenderår
Noen ide?
Det följer ditt medlemsår (samma som kvalificeringsår). Har du medlemsår exempelvis mars-februari, så kan du ge bort ett nytt guldkort den 1 mars igen (förutsatt att du återkvalificerat dig under året innan).

Toppen