Gick upp kl 4 då fick 2 samtal in på en gång: boka en hyrbil och boka biljetter åt föräldrar.
1. Boka en hyrbil då bilj*velns motor rasade troligtvis pga att nya "oberoende" serviceverkstaden har gjort något mysko under servicen. Nu var det dags för vevaxel. Drakar! Det är min första "lemon" bil, rasad motor som har inte ens gått 10Kilomil. Lång leve Volvo, sålde den vid 400000 km för det blev för tråkigt att köra samma bil som hela gatan. Nu gick det inte så bra så vi bestämde att gå till hyrbilskontoret och hämta vilken bil som helst bara överleva helgen.
2. Det gick heller inte så bra att boka biljetter med en OW medlem online, allt pga dumma regel att om man inte reser med så kan man inte köpa en biljett på deras hemsida åt någon annan. Man måste auktorisera sitt kort(endast Visa/MC) vilket involverar samtal till banken, säger kundtjänsten. Yeh, right, klockan 4 på morgonen. Som grädde på moset är de ensamma med att flyga just till denna destination den specifika dagen och exact denna fare publiceras endast på deras hemsida. Till slut fick be min syster gå till deras lokalkontor och köpa biljetter kontant 90 dollar dyrare. Sen var det dags att boka resten av resan med EB award på SK hemsida men det fanns inga award säten tillgängliga på önskade flighter, varken på GOT-CPH eller GOT-ARN sträckor på tillbakadagen. Åka till GOT kl 5.30 för att hinna med 6.35 till CPH är inget bra när man har ytterliggare 22 timmar att flyga. Dags att titta på cash option.
En biljett CPH-GOT via ARN på 2 olika ITIN var billigare än direktflyg. Dessutom sträckan till CPH på vägen tillbaka var också billigare genom ARN. Eftersom jag törs inte skicka mina föräldrar som pratar svenska men kan engelska endast med ordbok med LH via FRA med bara 1 timmes layover blev valet mellan en ST medlem och SK. Klart är det SK som vinner här pga sin tidtabell trots de erbjuder ingen mat på short och medium-haul. Det blev XYZ-CPH-ARN-GOT till slut, hela 2200 billigare.
Så nu har jag kvar mina EB och US poäng och fick snyggt betala hela summan med kort istället. Tycker synd om mitt kort nu, stackaren som jobbar hårt dygnet runt.
Totalt tog det 4 timmar boka allt, sen var det dags att gå till jobbet och njuta av färska croissanter med cappuccino. Lugn fredag, right!

3.5 timmes möte och nu är dags att äta lunch.