Senaste nytt

Du som INTE reser med Scandinavian Airlines idag eller funderar på att lämna

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
SAS lounge ansvariga skulle ta sig en tur till IST för att lära sig lite om utbud.

Ofta behöver de inte gå längre än grannloungen så lär de sig. Mat och dryck är bättre i OSL lounge, Aurora lounge och ibland även på CPH Apartment än vad man får i SAS egna lounger. Även detta är för mig en av orsakerna till att ha flugit mer Finnair på sistone.

Shanghai är enda destinationen med någorlunda acceptabla priser. 18000kr för den billigaste Business biljetten, men det dröjer nog ett tag innan nya kabinen finns på A340.

Precis. Och då pratar vi ändå om den gamla kabinen. Men jag antar som bla senator nämnt att kabinerna ändå är så pass fulla (av en outgrundlig anledning), eftersom sas i princip aldrig tillåter prissänkningar i business denna eller andra rutter.

TK är ett fantastiskt exempel i det avseendet. Sen behöver det på intet sätt vara överdådigt.....vi snackar om mat som smakar gott och ser ätbar ut samt en frukost som faktiskt har mer än skivad goudaost och kokt presskinka.

4. Börjar tappa förtroendet för SAS ledning (även om de börjar göra vissa saker rätt men som skulle gjorts för 15år sedan). Men det är skrämmande att se vissa agerande (och inte agerande) från SAS ledning.

Skulle vara bra om du kunde utveckla lite mer specifikt :)

Bra initiativ @SAS404 ! Hoppas att du vidarebefordrar synpunkterna i denna tråd. Själv är jag överlag nöjd med SAS och har tyvärr inga större förhoppningar eller förväntningar när jag flyger SAS, trots mitt käre EBD;) . Hoppas att du får ihop en matnyttig tråd och inte bara en massa SAS agg eller överdriven SAS kärlek.

För att bidra med något konstruktivt så tycker jag SAS är på rätt väg när de erbjuder iaf EBD fri dryck trots att de flyget GO, helst hade jag sett fri dryck/mat för hela kabinen oavsett status eller destination. Men det lär troligen aldrig ske.

Ursakta men var inte denna trad skapad for personer som INTE flyger SAS eller funderar pa att lamna? Ser inte mycket i ditt inlagg som skulle gor att du kvalificerar under nagon av dessa kategorier. Men grattis till ditt kara EBD!

Det som skulle fa mig att ga tillbaka till att flyga SAS ar val ungefar att alla andra flygbolag gar i konkurs alt att helvetet fryser till is... Och detta overdrivna och "ogrunande" SAS agg baserar jag pa endel faltstudier i plus, minus, business, economy extra and you name it... SAS levererar helt enkelt en produkt klart samre an sina konkurrenter.

Det som skulle fa mig att ga tillbaka till att flyga SAS ar val ungefar att alla andra flygbolag gar i konkurs alt att helvetet fryser till is... Och detta overdrivna och "ogrunande" SAS agg baserar jag pa endel faltstudier i plus, minus, business, economy extra and you name it... SAS levererar helt enkelt en produkt klart samre an sina konkurrenter.

Utveckla gärna!

Jag reser enbart med SAS pga av att de har direkt flighter till många av mina dest, men jag börjar ruttna såpass mycket på den oerhört dåliga servicen man får - med attityd och kall mat.
Noll recogn av status.

Om jag stannar kvar och får önska mig en enda sak så skulle det bli - flytta Houston linjen till CPH och ha några GO stolar :)

börjar ruttna såpass mycket på den oerhört dåliga servicen man får - med attityd och kall mat. Noll recogn av status.

Du får gärna utveckla dina synpunkter på servicen och när du skriver "Noll recogn av status." tänker du då ombord som andra skrivit att man borde bli serverad först osv, eller är det mer generellt?

Toppen