Senaste nytt

Hotell i Dubai för beachsemester

Jag vill veta allt :)

Tro mig - du vill inte veta allt om Dubai. Det finns massor med saker du är lyckligare om du inte vet. :)

Jag har själv bott mest på vanliga affärshotell i Dubai, så jag kan inte säga så mycket om de hotell som intresserar dig. Däremot tycker jag att Dubai i allmänhet är väldigt överreklamerat.

@Johanna,

Då skulle jag rekommendera följande, baserat att du på kraven du nämnt tidigare.
Le Royal Meridien har strand och som @Vaniljvodka nämner så har du en fin strand och område på LRM.
ImageUploadedByTapatalk1431715583.974691.jpg

Där har du beachen.

Grosvenor House är ett business hotell.
Grosvenor House äger LRM därav tillgången.

ImageUploadedByTapatalk1431715655.939098.jpg

ImageUploadedByTapatalk1431715693.569164.jpg

ImageUploadedByTapatalk1431715712.069801.jpg

Ovan bilder är från Grosvenor House.
GH är felfritt. Har inget negativt att säga om dom.
Du blir inte besviken.

Madinat
Är ganska tråkigt och lite för turistigt för min smak om jag ska vara ärlig.
Skulle rekommendera Al Qasr om du ska bo i det komplexet.

Westin
Då måste du bo på Westin och inte Mina Seyahi.
Bor du på det sistnämnda kommer du se mycket britter som är högljudda på Barasti bar där @johhenrik och jag tycker luktar öl i en blandning med tåbira :)
Om du bor på Westin så är det bättre och har många trevliga resturanger, Bussola, Hunters osv.
Alla med bra klass.

När väljer andra hotell som också ligger i samma prisklass så skulle jag rekommendera dig att hålla dig från Palmen.
Det är jätte trevligt där ute men skulle hellre besöka det än att få lägga på 40min varje ggn du ska åka in till stan.

Hilton på Jumeriah är inte alls i min smak.
Fin takbar men är lite som ett Scandic, ger ingen wow känsla och bristfällig service.

ImageUploadedByTapatalk1431716361.116963.jpg

Bild på baren.

Ritz Carlton har olika rum, de som är renoverade och de som inte är det.
Poolområdet är trevligt men inte lika stort och grönt som på Le Royal Meridien.

En outsider som öppnar i höst är Intercontinental i Marinan.
Ligger vid stranden och tror att dom kommer får private beach, docl inte säker.

Sheraton Jumeirah är ett big no no, sunkigt helt enkelt.

Hojta till om du har frågor så hjälper vi dig vidare.

Tro mig - du vill inte veta allt om Dubai. Det finns massor med saker du är lyckligare om du inte vet. :)

Jag har själv bott mest på vanliga affärshotell i Dubai, så jag kan inte säga så mycket om de hotell som intresserar dig. Däremot tycker jag att Dubai i allmänhet är väldigt överreklamerat.
Helt rätt, jag menade att jag ville veta allt om hotellen :)

Jag har inte jättehöga förväntningar på Dubai men jag vill uppleva det. För den tid jag har till förfogande är det bra. Tar lagom lång tid att åka dit, det är varmt och soligt (hoppas jag). Kostar mig inte särskilt många poäng och jag får uppleva ett nytt land. Blir det så att jag älskar det är det bara ett plus. Förstår också att man har behov av andra hotell om man är där i affärer.

Tack Magnus för en mycket bra genomgång. Lutar åt Le Royal Meridien. Förstått att GH är bäst men det är just det att jag måste ta mig till stranden och inte bara gå ner till den. Hur långt avstånd är det mellan hotellen? Går det en shuttle?

Helt rätt, jag menade att jag ville veta allt om hotellen :)

Jag har inte jättehöga förväntningar på Dubai men jag vill uppleva det. För den tid jag har till förfogande är det bra. Tar lagom lång tid att åka dit, det är varmt och soligt (hoppas jag). Kostar mig inte särskilt många poäng och jag får uppleva ett nytt land. Blir det så att jag älskar det är det bara ett plus. Förstår också att man har behov av andra hotell om man är där i affärer.

Tack Magnus för en mycket bra genomgång. Lutar åt Le Royal Meridien. Förstått att GH är bäst men det är just det att jag måste ta mig till stranden och inte bara gå ner till den. Hur långt avstånd är det mellan hotellen? Går det en shuttle?

Får jag föreslå att du kikar på multicitat? Genom att använda "+Citat"-knappen och därefter trycka på "Lägg in citat" i inlägget kan du citera flera personer istället för att skriva flera inlägg efter varandra.

@Johanna
Tar du Shuttle så tar det ca 5min.
Går du så sneddar du över vägen, kryper mellan byggnaderna och du är där efter ca 400m, max.
Ha bara uppsikt på trafiken.
ImageUploadedByTapatalk1431717986.174393.jpg

Mellan dessa byggnader så ser du LRM.
Detta är taget från mitt rum för 2år sedan.

Om du tittar på barbilden från Hilton ovan så ser du både Ritz och LRM.

Får jag föreslå att du kikar på multicitat? Genom att använda "+Citat"-knappen och därefter trycka på "Lägg in citat" i inlägget kan du citera flera personer istället för att skriva flera inlägg efter varandra.
Tack, undrade just vad den knappen var till för.

Tar du Shuttle så tar det ca 5min.
Går du så sneddar du över vägen, kryper mellan byggnaderna och du är där efter ca 400m, max.
Ha bara uppsikt på trafiken.
Så ungefär 5 min oavsett hur jag tar mig dit.

Innan trodde jag Palmen var där man helst ville bo. Att det var det finaste. Jag har kollat på att hyra lägenhet med. Tycker det brukar vara ett bra sätt att bo på. Man kan rå sig själv lite mer. Jag älskar att gå och handla i nya livsmedelsbutiker och det brukar vara billigare men inte här. Det är samma priser eller högre. Nog för att även de små lägenheterna är väldigt stora.

Innan trodde jag Palmen var där man helst ville bo. Att det var det finaste. Jag har kollat på att hyra lägenhet med. Tycker det brukar vara ett bra sätt att bo på. Man kan rå sig själv lite mer. Jag älskar att gå och handla i nya livsmedelsbutiker och det brukar vara billigare men inte här. Det är samma priser eller högre. Nog för att även de små lägenheterna är väldigt stora.

Jag har bott i flera olika lägenheter och tittat på många också.
Du har följande alternativ på lägenheter:
Grosvenor House, bra lägenheter stora och rymliga med bra kök och utrustning så man kan leva som man gör hemma typ.
Har bott i 2:eek:r och 3:eek:r där.

Mariott Habour Hotell
Stora och fina lägenheter den sista jag hade där var ca 270kvm.
3 saker att ta i beaktning:
- Kass pool
- Ingen beach access längre ( har LRM access tidigare)
- Liten resturamg för frukost.
På plussidan, trevlig bar med bra utsikt.

Hissarna suger där :) tar hundra år.

Du kan ta en lägenhet i Hilton, bra standard men inte perfekt.
Hela Hilton är ganska bristfälligt som jag skrev innan.
Dock är det billigt.

Al Fattan Towers
ImageUploadedByTapatalk1431719152.675235.jpg

Glashusen i mitten på bilden har stora fina lägenheter, är billigt.
Frukosten är inte toppen och har inte beachaccess eller private beach.

Outsider är Banyan Tree lägenheterna vid slutet på stranden vid Sheraton är billigt, verkar ha bra standard bara sett det utifrån men har private beach.
Tänk på att dom bygger utanför i vattnet. Kan påverka kvaliteten.

Du har även många andra ställen såsom Bonnington, Radisson och The Address Marina.
Sistnämnda är det bästa alternativet. Dock ingen beach access.

Om du väljer att bo i lägenhet har du en VÄLDIGT bra mataffär i Dubai Marina mall.
Utomordentligt bra kvalité på kött, fisk och råvaror rent generellt.
Det ligger ca 5-10 min från alla ovannämnda ställen.

Angående beachacess kan man lösa det på följande sätt:
Du kan köpa access hos LRM för en månad som kostar ca 7500/för en månad.
Finns lite olika alternativ om ni åker som familj osv.

Caracalla Spa in Le royal Meridien Beach Resort & Spa

Tack, nej jag har inga nivåer på hotell. Så här står det på Sofitel på Hotels.com när jag tittar på Prestige suite. Men när jag tittar på deras hemsida så är det svårt att få information.

• Club Level - Club Lounge access, buffet breakfast, Internet access in the lounge, and 1 hour of meeting room use (subject to availability).
Jag vet inte heller vad jag har för budget :) Det beror lite på vad jag får för pengarna. Först tänkte jag att jag skulle bo "billigt" men när jag började leta hotell så vill jag inte bara ha en liten skruttpool i skuggan. Då blev det dyrare. Helst skulle jag vara nöjd kring 2000 kr/natt. Glad om jag slipper gå över 3000 kr/natt.

Jag tror att du kollar på Sofitel Jumeirah nu. Sofitel The Palm har ingen Prestige Suite eller Club Level. Hur som helst så tror jag att Sofitel the palm har en aning högre standard än Sofitel Jumeirah.

Toppen