Senaste nytt

Hotell i Dubai för beachsemester

Tack, läser den nu.
Bumpar den här tråden. Helt rätt att det är dumt att skapa en ny tråd med samma ämne. Jag åker i mitten av september. Har kommit fram till följande hotell just nu.
Hej Johanna.

Flyttar dina senaste två inlägg till den första tråden, annars kommer folk att svara dig i två olika trådar. Det är i sig inga problem att starta en ny tråd om hotell i Dubai, det finns så många olika aspekter kring hotellval där och det öppnar ju ett nytt hotell i Dubai typ varje vecka. På resemässan jag precis kom hem från fyllde Dubais hotellindustrin upp en hel mässhall, så då borde ämnet kunna uppta mer än en tråd på BusinessClass.

Bra med lite mer input på vad du söker då alla områden har sina fördelar och nackdelar. Det går givetvis att åka taxi om du ska någon annanstans, taxi är billigt i Dubai.

/Mod

Jag vet inte vad du har för budget men kan varmt rekommendera Dubai Resorts - Luxury Hotel Dubai l The Ritz-Carlton
Superfräscha clubrum med tillgång till mycket bra lounge.

Sofitel the Palm är också bra men ligger ju såklart ute på palmen lite off. Stranden är ganska grovkornig där till skillnad från Jumeirah. Vad jag vet så finns inga särskilda clubrum där. Jag bodde i en beach suite som var helt fantastisk! Har du platinum status på Accor Hotels så finns det tydligen en liten lounge vilket inte framgår av deras hemsida.

@Johanna
Jag är i Dubai nu och kan meddela att vi har ca 34 grader nu på kvällen.
Angående dina frågor på hotell så finns det många alternativ.
Tänk på att Ramadan börjar 18:e juni.

Om du tittar på Palmen så tänk på att högra sidan långt ut ligger i skuggan på eftermiddag, i-landsproblem ja men ha det i åtanke.
För 1500 natten på Palmen är det stor sannolikhet Kempinski du kommer få.
Det ligger på vänstersidan om du står vid själken på fast landet och tittar ut på Atlantis.
Är det första ggn i Dubai?
Jag har bott på många av de hotell du rabblar upp ovan.
Hojta till om du vill veta mer.

Tänk på att dom bygger om vid Madinat.

Magnus

Bumpar den här tråden. Helt rätt att det är dumt att skapa en ny tråd med samma ämne. Jag åker i mitten av september. Har kommit fram till följande hotell just nu.

Vad vill jag ha ut av det hela? Jag vill ha en beachsemester. Det ska bara vara att gå rakt ut på stranden och gärna kunna promenera på den. Ett bra gym. Vissa visar på bra cyklar och även spinningsalar. Det gillar jag. Gärna en pool där man kan simma längder utan att slå i knäna eller behöva simma runt saker. En bra frulle. Funderar mellan om jag ska ta club eller inte. Man brukar inte vara så hungrig i värmen. Samtidigt så åker jag själv så det är skönt att bara kunna trycka i sig lite utan att sitta på en restaurang själv. Eftersom det inte är så billigt vet jag inte om jag är så intresserad av shopping. Kul att åka till det stora köpcentrat för att ha varit där.

Mina A Salam Madinat Jumeirah - 3143 kr/natt i clubrum inkl airport transfere.
Rixos The Palm Dubai - Welless room 3 590 (egen plunge pool, verkar inte ha club rum. Ligger väldigt långt ut)
Sofitel Dubai The Palm Resort & Spa - 2907 kr/natt i clubrum (finns ingen info om vad som eg ingår där)
The Westin Dubai Mina Seyahi Beach Resort & Marina - 2584 kr/natt clubrum
Le Royal Meridien Beach Resort And Spa -2851 kr /natt club rum (jag vet att ni säger
Grosvenor House men jag vill bara vilja kunna gå rakt ner på stranden)

Eller finns det mycket billigare som är bra också?

Jag älskar Le Royal Meridien (har bara bott där och på Grosvenor de tre ggr jag varit i Dubai) men det kan vara så att det faller lite på att poolerna inte är superstora. Dock finns det tre stycken så det kändes aldrig som att det var speciellt fullt i nån av dom. Hela resorten är gigantisk och man känner sig hyfsat ensam på stranden eftersom de flesta hänger kring poolerna.

Har haft club room (Royal Tower) bägge gånger jag bott där och pga värmen så klarar man sig ganska bra på den stora (och makalösa) frukosten, afternoon tea och snacks till middag ifall man vill. Men då missar du å andra sidan alla fantastiska restauranger i stan. Finns väldigt mycket bra. Även på hotellet.

Gällande shopping så skulle jag nog säga att det är rätt billigt i köpcentrena. Plus att det brukar vara rea på somrarna. Ganska kul att kolla in souken Meena Bazaar också, där är det ännu billigare.

Hej Johanna.

Flyttar dina senaste två inlägg till den första tråden, annars kommer folk att svara dig i två olika trådar. Det är i sig inga problem att starta en ny tråd om hotell i Dubai, det finns så många olika aspekter kring hotellval där och det öppnar ju ett nytt hotell i Dubai typ varje vecka. På resemässan jag precis kom hem från fyllde Dubais hotellindustrin upp en hel mässhall, så då borde ämnet kunna uppta mer än en tråd på BusinessClass.

Bra med lite mer input på vad du söker då alla områden har sina fördelar och nackdelar. Det går givetvis att åka taxi om du ska någon annanstans, taxi är billigt i Dubai.

/Mod
Tack, huvudsaken är att det inte blir rörigt. För mig spelar det ingen roll. Fick uppfattningen att man ville ha så mycket som möjligt i en tråd. :)

Jag vet inte vad du har för budget men kan varmt rekommendera Dubai Resorts - Luxury Hotel Dubai l The Ritz-Carlton
Superfräscha clubrum med tillgång till mycket bra lounge.

Sofitel the Palm är också bra men ligger ju såklart ute på palmen lite off. Stranden är ganska grovkornig där till skillnad från Jumeirah. Vad jag vet så finns inga särskilda clubrum där. Jag bodde i en beach suite som var helt fantastisk! Har du platinum status på Accor Hotels så finns det tydligen en liten lounge vilket inte framgår av deras hemsida.
Tack, nej jag har inga nivåer på hotell. Så här står det på Sofitel på Hotels.com när jag tittar på Prestige suite. Men när jag tittar på deras hemsida så är det svårt att få information.

• Club Level - Club Lounge access, buffet breakfast, Internet access in the lounge, and 1 hour of meeting room use (subject to availability).
Jag vet inte heller vad jag har för budget :) Det beror lite på vad jag får för pengarna. Först tänkte jag att jag skulle bo "billigt" men när jag började leta hotell så vill jag inte bara ha en liten skruttpool i skuggan. Då blev det dyrare. Helst skulle jag vara nöjd kring 2000 kr/natt. Glad om jag slipper gå över 3000 kr/natt.

Det kommer en reserapport från One & Only om 2-3 veckor när jag e hemma igen :)
Där har du en gigantisk pool, bra standard och bra resturanger.
Så där kanske du har ett alternativ till :)

Jag älskar Le Royal Meridien (har bara bott där och på Grosvenor de tre ggr jag varit i Dubai) men det kan vara så att det faller lite på att poolerna inte är superstora. Dock finns det tre stycken så det kändes aldrig som att det var speciellt fullt i nån av dom. Hela resorten är gigantisk och man känner sig hyfsat ensam på stranden eftersom de flesta hänger kring poolerna.

Har haft club room (Royal Tower) bägge gånger jag bott där och pga värmen så klarar man sig ganska bra på den stora (och makalösa) frukosten, afternoon tea och snacks till middag ifall man vill. Men då missar du å andra sidan alla fantastiska restauranger i stan. Finns väldigt mycket bra. Även på hotellet.

Gällande shopping så skulle jag nog säga att det är rätt billigt i köpcentrena. Plus att det brukar vara rea på somrarna. Ganska kul att kolla in souken Meena Bazaar också, där är det ännu billigare.
Låter bra, värme är inget som brukar störa mig. Det ska bli bra varmt för det, särskilt om jag har vatten nära. Gillar att du säger att det är lite folk på stranden. Jag gillar att resa själv men just att sitta och äta en finare måltid själv ligger inte högst upp på min lista.

Kul att kolla i mall men om souken är en traditionell marknad så skulle jag gilla det. Vad finns det annars att göra där?

@Johanna
Jag är i Dubai nu och kan meddela att vi har ca 34 grader nu på kvällen.
Angående dina frågor på hotell så finns det många alternativ.
Tänk på att Ramadan börjar 18:e juni.

Om du tittar på Palmen så tänk på att högra sidan långt ut ligger i skuggan på eftermiddag, i-landsproblem ja men ha det i åtanke.
För 1500 natten på Palmen är det stor sannolikhet Kempinski du kommer få.
Det ligger på vänstersidan om du står vid själken på fast landet och tittar ut på Atlantis.
Är det första ggn i Dubai?
Jag har bott på många av de hotell du rabblar upp ovan.
Hojta till om du vill veta mer.

Tänk på att dom bygger om vid Madinat.

Magnus
Tack för infon, känns även som om högra sidan är väldigt långt bort även om den är nära fågelvägen. Japp, första gången.
Jag ska inte dit förens i september.

Vad tycker du om de olika hotellen? Jag vill veta allt :)

Toppen