palmen
Moderator
Ja men då är väl LAS-SFO (VX) SFO-CPH-ARN (SK) biljetten och VX första flyg = 25 bagare per väska. Men visst ter det sig knepigt när man kan åka dit med 4 väskor och hem kostar det. Det kan jag hålla med om, men men...
Du hade väl bara kunnat välja en annan dag om du ville flyga United? Lite kul att man vissa dagar kör VX, andra UA och sen AA![]()
Nej biljettens första flyg är ARN-CPH, jag hade bara en biljett och inte två.
Jag hade inget större val i dag att åka hem på, jobbet slutade på fredag eftermiddag och det fanns ingen möjlighet att hinna med en flight på fredagen. Skulle jobba hemma på måndag så enda alternativet var att resa hem på lördag och vara hemma söndag eftermiddag. Alla de dagar jag har sökt så har det enbart kommit upp Virgin America på sträckan LAS-SFO när man försöker boka via SAS hemsida. United har inte erbjudits till SFO.
Har tittat några random dagar i oktober och då erbjuds följande på SAS hemsida, UA till New York och vidare med SAS, AA till Chicago och vidare med SAS, Virgin America till SFO och vidare med SAS. Trots att det finns flera alternativ med UA till SFO så är det inget som går att boka via SAS sida.
Nu hoppar jag rakt in här, men jag har läst hela tråden och tycker nog att palmen trots allt har feltolkat infromationen från SAS.
"Det betyder att det flygbolag som står angivet första på din biljett, är det flygbolags bagageregler som gäller under hela resan till/från USA."
Detta tolkar jag som att det är per sträcka, d v s reglerna gäller för resan ut respektive hem var för sig. Så SAS har nog rätt ändå.
Som sagt det är en tolkningsfråga. Hade det varit "glasklart" vad som gällde hade frågan aldrig ställts från första början och den hade inte kunnat misstolkas om informationen var tydlig. Jag tolkar det fortfarande som att det är första flygbolagets regler som gäller både ut och hem, och det har SAS mer eller mindre också bekräftat i mailkonversationen med mig, men de hänvisar till att bagagereglerna säger 1 bagage och mina förmåner säger 2 extra bagage. Enbart bagagageregeln skulle då gälla på virgin och inte mina förmåner.
Som sagt jag har bara en biljett, ett bokingsnummer och en eticket.