Senaste nytt

Nyhet: Boka SAS American Express 2-för-1 vouchers via hemsidan

Kan alla som fått sin 2-4-1 utnyttja denna på sas.se nu? Jag har fått mitt brev daterat 12-apr men kommer får inte upp något erbjudande. Och varje gång jag försöker ringa Tallin för att boka ger jag upp efter 20 min i kö

Funkar för mig på sas.se

Funkar inte heller för mig på sas.se, fungerade förut, nu kommer ej erbjudandet fram. Har 1 giltig voucher.

bokade precis via hemsidan och fick två biljetter utskrivna för priset av en, så allt fungerade fint. detta var en voucher från förra året som alltså med gamla reglerna skulle gått ut redan när den blev ett år, men som blivit förlängd för hela 2015 med nya reglerna. Lite imponerad att allt fungerade. Testade dessutom direkt efteråt att göra ytterligare en bokning, då kom inte amex erbjudandet upp längre så lite koll har de allt :)

Exakt hur ser ni det ni som det fungerat för?
Dyker det upp till höger direkt när ni ska välja avgångstid eller på något annat sätt?

För min voucher vägrar då synas någonstans.

Hmm nu är jag konfunderad, jag bokade precis en resa mellan trd-cph för två personer i helgen(1v,1b). Hade ingen aning om att dom börjat med 241 på hemsidan och såg erbjudandet som jag såklart nappade på. Då jag sen skulle gå in och söka på en ny biljett för att ändra datum så får jag inte upp erbjudandet och då slår det mig att det ryktats tidigare om att denna funktion ska komma, slänger mig på telefonen för jag vill inte riskera att bränna en voucher på detta sätt. Enligt guldsupporten så ser hon inget på bokningen att det skulle vara använt voucher och säger först att man ska ringa Tallinn för att boka dessa för att sen ändra sig efter hon rådfrågat en kollega och säger att det NOG är en voucherbokning trots att hon inte kan se något om detta. Till saken hör att jag endast betalt 7500 poäng för en resa som ursprungligen skulle kostat 30000 poäng dvs 75% rabatt och inte 50%. Nu till mina funderingar. Ni som lyckats boka en korrekt 241 voucher ser ni någonstans på bokningen att er voucher är använd? Är det bara Tallinn som kan se om en voucher är aktiv eller kan vanliga American express kundservice se detta? Uppdateras det direkt när man använt en voucher? Känns som lite tidspress då jag måste avboka innan fredag om nu vouchern är använd. SAS Guld och American Express Elite om det har någon betydelse.

Ett tips är nog att avboka för att få tillbaka vouchern och sedan boka så som Du tänkt från början!

Ring Tallinn, de kan se om och vilka voucher du har oanvända. Är du EBG kan du ringa även efter normala öppettider.

Ring Tallinn, de kan se om och vilka voucher du har oanvända. Är du EBG kan du ringa även efter normala öppettider.
Tack för tips, visste inte att man kan ringa efter normala öppettider som Guld. Är det samma nummer eller vart får jag tag i det? Ingen som har en teori om varför jag fått 75% rabatt?

Du ringer vanliga SAS-numret, tror det är 0770-727727 och om du knappar in ditt EBG-nummer kommer du vidare till 24-hour hotline, som visat sig vara just Tallinn.

Toppen