Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter drygt 30 min telefonkö kunde jag boka 2-4-1 till USA och Kanada för mig och min hustru. Trots att jag uppgav hennes EBG-nummer så lyckades agenten stava efternamnet fel vilket jag upptäckte först när bokningsbekräftelsen kom som e-mail. Då jag av erfarenhet vet att USA är fel destination om man har en felstavad biljett, ringde jag EuroBonus kundtjänst för att få hjälp med denna detalj utan att sitta i kö i 30 minuter igen. De uppger då att bara AmEx får röra dessa bokningar. Jag fick således köa igen för att lösa ett problem som de själva skapat. När jag skriver ett klagomål via SAS-hemsida får jag bara till svar att reglerna är sådana och ingen förståelse eller vilja till förändring. Det tycker jag är usel service och som diamantkund förväntar jag mig mer av SAS och EuroBonus kundtjänst.

Förvisso galet dålig service.
Men så fort jag bokat mina sådana resor så har jag ju kunnat editera dem själv via hemsidan. Så den sortens problem, så även jag fick sist, var enkla att lösa själv.

Har försökt att boka ett par olika LH-flighter med vägledning av UA's sökmotor. Men även då de finns som "Business Saver Award" så säger kundtjänst (Tallinn) att det inte finns några tillgängliga platser.

Är det ofta som det är en diskrepans mellan UA's sökreslutat och "verkliga" platser?

Har försökt att boka ett par olika LH-flighter med vägledning av UA's sökmotor. Men även då de finns som "Business Saver Award" så säger kundtjänst (Tallinn) att det inte finns några tillgängliga platser.

Är det ofta som det är en diskrepans mellan UA's sökreslutat och "verkliga" platser?
United webbsida visar ibland phantom availability av Lufthansa flight.

Lufthansa First Class Award Availability and Booking Strategy | TravelSort
Hilary Stockton skrev:
How Do I See True Lufthansa First Class Award Space Available to Star Alliance Partners?

Since United.com sometimes shows phantom availability (a Lufthansa first class award appears to be available, but isn't) and sometimes doesn't show award availability that is actually there, you should use ANA to verify true award availability. See How to Use ANA to Search for Star Alliance Award Space

Last edited:
Hej,

I avtalet står det "Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum."

Innebär det:
A) Om jag får voucher nummer ett i juni så gäller den hela 2015 och hela 2016 (dvs drygt ett år)

B) Om jag gör mitt sista köp för voucher nummer 2 den 31/12 2+15 så skrivs brevet ut i januari 2016 och den gäller då hela 2016 och hela 2017? (Dvs nästan 2 år)

Tack!

Kolla på UA's hemsida och sen på ANA hemsida. Om du hittar samma availability så ska Tallin också ser den.
Annars, så är det är kanske Agent-roulette, då är det bättre att ringa om en timme senare. ;)

Hej,

I avtalet står det "Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum."

Innebär det:
A) Om jag får voucher nummer ett i juni så gäller den hela 2015 och hela 2016 (dvs drygt ett år)

Precis.

B) Om jag gör mitt sista köp för voucher nummer 2 den 31/12 2+15 så skrivs brevet ut i januari 2016 och den gäller då hela 2016 och hela 2017? (Dvs nästan 2 år)

Japp

Men hemresa måste sker senast sista dagen på giltighetsår om jag är inte fel.

Kolla på UA's hemsida och sen på ANA hemsida. Om du hittar samma availability så ska Tallin också ser den.
Annars, så är det är kanske Agent-roulette, då är det bättre att ringa om en timme senare. ;)

Anas hemsida numer är ju helt värdelös vid sök tycker jag. Tyvärr har de försämrat den rejält gällande sökningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen