Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter drygt 30 min telefonkö kunde jag boka 2-4-1 till USA och Kanada för mig och min hustru. Trots att jag uppgav hennes EBG-nummer så lyckades agenten stava efternamnet fel vilket jag upptäckte först när bokningsbekräftelsen kom som e-mail. Då jag av erfarenhet vet att USA är fel destination om man har en felstavad biljett, ringde jag EuroBonus kundtjänst för att få hjälp med denna detalj utan att sitta i kö i 30 minuter igen. De uppger då att bara AmEx får röra dessa bokningar. Jag fick således köa igen för att lösa ett problem som de själva skapat. När jag skriver ett klagomål via SAS-hemsida får jag bara till svar att reglerna är sådana och ingen förståelse eller vilja till förändring. Det tycker jag är usel service och som diamantkund förväntar jag mig mer av SAS och EuroBonus kundtjänst.

Jag har 2 st 2-4-1 vouchers som gäller 2015 ut. Kan jag idag boka och använda dessa för en resa som kommer äga rum i Februari 2016?

För något år sedan ringde jag Tallin och fick bekräftat att man kunde boka två resor för en person med en voucher. Alltså istället för att resa två personer på en bokning, till halva priset, så kunde man lika gärna boka två resor till sig själv.
Vet ni om det fortfarande gäller?

För något år sedan ringde jag Tallin och fick bekräftat att man kunde boka två resor för en person med en voucher. Alltså istället för att resa två personer på en bokning, till halva priset, så kunde man lika gärna boka två resor till sig själv.
Vet ni om det fortfarande gäller?

Det är ju mot reglerna, men det är gratis att försöka!

Vad gäller för 4-4-2 egentligen, någon som vet? Ringde och pratade med Tallin idag (äntligen). Fick då höra att 4-4-2 funkar bra men endast på SAS flighter och inte om man ska boka *A. Någon som vet eller ska jag ringa in imorgon och hoppas på agent roulette?

Jag har hört att man kan använda 2 st. voucher även på *A flighter.
Jag frågade precis om jag skulle boka t.ex. mig och frugan på en voucher och barnen på den andra. Det är ok var svaret.
Dock gäller med *A inte 50% SAS poängrabatt till barnen berättade han.

Vad gäller för 4-4-2 egentligen, någon som vet? Ringde och pratade med Tallin idag (äntligen). Fick då höra att 4-4-2 funkar bra men endast på SAS flighter och inte om man ska boka *A. Någon som vet eller ska jag ringa in imorgon och hoppas på agent roulette?
Räcker det inte med om du först bokar den ena vouchern, och när den är klar bokar du den andra vouchern på samma flight?! Det räknas ju som "en i taget" istället för "på samma gång". Om det inte fungerar, agent ruolette!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen