Senaste nytt

[Business Class] Qatar Airways Superrea från Sverige/Norge/Danmark

förstår inte hur QR får det att gå ihop med dessa låga priser. Under de senaste 6 månaderna har de haft en rea efter en annan. Inget annat mellanösternbolag har haft priser ens nära QRs. Okej att man vill vinna mark på marknaden men förlusten måste juvara enorm med tanke på prissättningen
Marginalomkostningerne ved at fylde 1 business saede mere er sandsynligvis mindre end revenue ved at saelge dette "sidste" saede. Dertil kommer langtids profitten, PR, marketing...etc. Jeg er sikker paa at de ved hvad de goer. Emirates maa ofre en A380 til CPH for at matche...

mer insikt än kalkyler här enbart. Det intressanta är att enbart QR pumpar på billiga businessclass biljetter utan att de andra hakar på. Det blir till en väldigt stor kontrast och ett priskrig som inte blivit ett priskrig då ingen annan i regionen hakat på.

• Gilla
Reactions: KNA
Med svensk planekonomi borde det kanske ta ett tag innan det blir en prisbild som visar på konkurrens. Förvåningen är dock större att det är krigas mindre i London, Paris, New York och HK på business class biljetter. Känns som att de stora bolagen krigar på alla andra fronter än på pris. Kan också vara så att J-biljetter säljs till företag med större rabatter och volymbaserade kick-backs.

Skickar också med en trevlig rapport som är mycket intressant!

http://www.oliverwyman.com/content/...line_Economic_Analysis_Screen_OW_Nov_2014.pdf

Trevlig kväll!

Det blev en resa bokad till Bangkok i höst för 21,752 SEK för två. Blir kul att testa Qatars bar på A380n. Tack för tipsen!

Du har A380 på bokningen ? Hade hoppats på den från Doha i Lördags men blev en 777 och fullt i C , min stolsgranne hade provat och var nöjd , samma stol och layout som på 787

Gott om lediga stolar i C kabinen från CPH , när jag bokade i "sistaminuten" ledigt långt fram och fönster ombord på Dreamliner.

Från Doha var det bara 3 gångplatser att välja på vid bokningen och var fullt vid avgången , väl ombord blev jag tillfrågad om jag ville byta och sitta längst fram vid fönster och nappade direkt , när stolsgranne 1 dök upp och såg en Svensk (Wallströmeffekt ?) dricka champagne verkade det inte passa så han fick byta rad.
När sällskap A och B kom ombord fick pursern nya problem , många fruar skulle placeras ut och det i en speciellt ordning , till slut hamnade jag och en annan Europe längst bak i C , med nya fyllda champagneglas.

Du har A380 på bokningen ? Hade hoppats på den från Doha i Lördags men blev en 777 och fullt i C , min stolsgranne hade provat och var nöjd , samma stol och layout som på 787
Ja, valde medvetet dom flyg från Doha till Bangkok som var schemalagda som A380. Hoppas dom inte får för sig att byta plan på våra flighter denna gången också. Förra året råkade vi ut för nedgradering från 787 till A330 från Doha till Denpasar, inte allt för roligt :/

Toppen