Senaste nytt

[Business Class] Qatar Airways Superrea från Sverige/Norge/Danmark

förstår inte hur QR får det att gå ihop med dessa låga priser. Under de senaste 6 månaderna har de haft en rea efter en annan. Inget annat mellanösternbolag har haft priser ens nära QRs. Okej att man vill vinna mark på marknaden men förlusten måste juvara enorm med tanke på prissättningen

Eller så är marginalerna skyhöga...........

förstår inte hur QR får det att gå ihop med dessa låga priser. Under de senaste 6 månaderna har de haft en rea efter en annan. Inget annat mellanösternbolag har haft priser ens nära QRs. Okej att man vill vinna mark på marknaden men förlusten måste juvara enorm med tanke på prissättningen

Förlust?! Hur ser din kalkyl ut? Och vad är låga priser? Min fråga är mer hur bolag med typ en tom j-kabin och dålig kabinfaktor i y går ihop - typ SAS, Czech etc...

Som liberalekonom ser jag helst fulla kabiner till låga priser. Samtidigt som jag har svårt att tro att bolag är prisoptimerade i j. Säger som gamle SAS Jan - fyller man business class så är det bara att starta en linje...

• Gilla
Reactions: Gus
Om man googlar så hittar man artiklar och spekulationer om Qatar Airways behöver gå med vinst just nu , med deras investeringar tar det väl några år och samtidigt konkurera ut något annat bolag ...

Om man googlar så hittar man artiklar och spekulationer om Qatar Airways behöver gå med vinst just nu , med deras investeringar tar det väl några år och samtidigt konkurera ut något annat bolag ...
Qatars mål har väl egentligen aldrig varit att gå med vinst, det är ju prinsens hobby att driva bolaget?
Att bygga världens bästa flygbolag med 100% hub i Doha ökar BNP och driver värde till varumärket Qatar. Precis som att de ska hosta Fotbolls VM och förmodligen kommer ansöka om vart enda OS som finns från nu till 2050!

• Gilla
Reactions: KNA
Off topic men fotboll
Har funderat varför PSG har Fly Emirates på sina tröjor när Qatar Investment Authority är största ägarna ;-)

Toppen