Har följt inläggen här med intresse, personligen upplever jag att Plus biljetterna inom Europa har varit lite väl billiga ibland.
Fast Track, Lounger, fri "mat" och drycker, priority bagage om/avbokningsbara för den som köper en Plusbiljett rätt hyfsat med EB poäng.
Jag tror att detta kostar SAS en slant, vilket gör att man inte har så hög intjäning på Plus paxen som bokar låt oss säga 3-4 månader före avresan.
Jag har i mina Europaresor bokat Plus i 95% av resorna. Har två GO resor en resa till Berlin 2014 för 699 SEK tur och retur samt en resa till CPH detta år bokad en vecka före avgång för ca 2500 SEK
På dessa resor har jag alla förmåner som EPD förutom Mat och dryck till Berlin och inget "dricka" på CPH resan.
Har åkt ARN-LPA de senaste tre åren i Plus och dessa resor har kostat 3700-4100 kronor och har gett ca 11500 EB poäng om man har åkt ut via OSL.
Har kollat hur det ser ut i början av feb 2016, priset ut den 6:e och hem 13 feb i Plus 6500 SEK och i Go 5000 SEK ut via CPH de var billigare än direkt flyg, detta ger 4690 EB viket är 59% försämring av poängintjäningen mot 2015.
Har vid bokningar framöver börjat kolla på Business med LH/LX/OS i bokningsklass P, vilket oftast ligger i samma prisnivå som SAS Plus, den största skillnaden är att SAS Plus är avbokningsbara biljetter.
Jag tror att SAS har höjt priset för mycket i Plus för att det skall fortfarande vara intressant att boka i Pus i Europa, i LPA fallet så är höjningen ca 40%
Det finns så mycket mer jag skulle villa utveckla om detta, men då hamnar jag väl på listan igen för att det är för många tecken i ett inlägg.