Senaste nytt

[Economy class] Stockholm/Göteborg/Malmö-Hong Kong T/R, SAS, 4.550 SEK inkl. skatter

ludde

Medlem
Ja, jag får även upp dem på sas.se. Jag var lite insnöad på att ta BKK på hemvägen och det verkar inte gå efter 7 april.
 

Dr. Miles

Expert
SAS har laddat upp nya priser. Den här gånger är bokningsklass L.

Man kan tyvärr inte använda denna fare till Tripple poäng kampanj då denna fare gäller endast från 2013-APR-01.
Det går inte heller flyga via Bangkok för att SAS slutar att flyga till Bangkok under sommartidtabell 2013.
 

Dr. Miles

Expert
Priset är uppdaterad.

Det blir billigare än att köpa Bangkok T/R. Stopover i bl a Bangkok är tillåten under vinterhalvåret.
500 SEK extra för avresa från Linköping.
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2015-03-27

SAS Go kampanjpris till Hong Kong.
Köpa senast 2015-MAR-31.

[Economy class] Stockholm/Göteborg/Malmö-Hong Kong T/R, SAS, 5.000 SEK inkl. skatter

STO/GOT/MMX-HKG T/R
Flygbolag: SAS (SK) + inom Asien med Air China (CA), China Eastern (MU), Shanghai Airlines (FM), Cathay Pacific (CX), THAI (TG)
Kabinklass: Economy class
Bokningsklass: T
Fare basis[/B]: TSEECO
Pris: 2.130 SEK + skatter ca 2.800 SEK och uppåt, totalt från ca 5.000 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 1 dag
Min/Max stay: 6 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: 2015-MAR-31
Gäller för utresa: t o m 2015-DEC-15
Gäller för hemresa: senast 2015-DEC-21
Stopover: Upp till 2 stopover är tillåtna i Asien i varje riktning
  • 1 fri stopover och 1 stopover mot avgift 75 EUR
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 120 EUR per gång
Routing:
  • Stockholm-(SK)-Hong Kong
  • Stockholm-(SK)-Köpenhamn-(SK)-Beijing/Shanghai-(SK: CA/CX/KA/FM/MU/TG)-Hong Kong
  • Göteborg/Malmö-(SK)-Stockholm-(SK)-Hong Kong

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tillåtna routings:
1. STO-CPH-HKG/BJS-MU/KA/FM/CX/CA-HKG
2. STO-CPH-SHA/HKG-MU/KA/FM/CX/CA-HKG
3. STO-CPH-HKG
4. STO-CPH-BKK-TG/SK/CX-HKG
5. STO-HKG
 

Dr. Miles

Expert
Från 3999 DKK från Köpenhamn.
Vilket är faktiskt billigare (ca 5.000 SEK) än från Malmö (ca 5.500 SEK).
Med tanke på att man inte behöver att gå genom säkerhetskontrollen i Stockholm i båda riktning när man flyger till/från Köpenhamn, blir det givet val för dem som bor runt Malmö.
 

ESSA

Medlem
Befinner mig i Kina och som vanligt här i Jingdezhen vill jag förlänga vistelsen. Visumet räcker in i maj.

Funderar på att fimpa returen hem från Peking och boka ny biljett för senare hemresa.
Funkar dealen också ToR Hong Kong-Stockholm-Hong Kong?

Inser precis att sista bokningsdag passerat.
Drar iväg inlägget ändå, det kanske dyker upp nåt nytt jag hinner haka på innan min ordinarie retur den 20/4...
 

Dr. Miles

Expert
Befinner mig i Kina och som vanligt här i Jingdezhen vill jag förlänga vistelsen. Visumet räcker in i maj.

Funderar på att fimpa returen hem från Peking och boka ny biljett för senare hemresa.
Funkar dealen också ToR Hong Kong-Stockholm-Hong Kong?

Inser precis att sista bokningsdag passerat.
Drar iväg inlägget ändå, det kanske dyker upp nåt nytt jag hinner haka på innan min ordinarie retur den 20/4...
Internationella flygbiljett prissätts sällan samma pris i båda riktningar. Speciellt när det är två olika valutor.
 
Toppen