Senaste nytt

COOP Medmera mer

Börjat föra över poäng till EB-kontot inför den stundande förändringen i poängkonvertering.
Tog 2 minuter från att jag konfirmerade valet av 60000 COOP till 12000 EB-poäng innan jag hade poängen på kontot.

Måste säga att COOP Med Mera Mer fungerat helt perfekt sedan jag skaffade det i januari. Fått alla poäng inom rimlig tid och har aldrig behövt kontakta kundservice

Precis tvärtemot min upplevelse. Har bara haft strul sedan jag skaffade kortet med saknade poäng och en support som är helt overkligen dålig/långsam. Till dags dato har jag haft ärenden öppna i två månader utan att de gör något åt det trots ett stort antal påminnelser från mig (med svar från dem att de "tittar på det").

Hade det inte varit för Betalo hade kortet brunnit för länge sedan efter jag kört över det med bilen tio gånger först. Så otroligt missnöjd.

3000 poäng mot en ganska liten insats om man röstar i valet till sin konsumentförening. Se här!

ElsBHGtEVbuOJSFo2Q2x9qhCcT93vJFQS1wmmWz1VDOPtOZ_KRlx5vxDjP-m5N73_eb9CTql3l7__vCAL6LapovjR9Vq1DrK2NlcDht4Zj1xisZfFVmSxMfTdAW08vxaRhovDr8ieuabqSWvFLnDmcfCFfsC7g=s0-d-e1-ft

Dock har jag ett annat problem (som kanske egentligen är mer lämpat för Betalo-tråden), jag har betalt alla räkningar med COOP Med Mera Mer via Betalo sedan i januari. Jag har fått bekräftelse från betala och pengarna har dragits från COOP-kontot. Trots detta har det börja trilla in betalningspåminnelser för samtliga fakturor. Är det någon som har haft liknande bekymmer?

Detta har inte hänt mig men jag har en tänkbar teori kring detta.

Provade (trots att jag vet att det inte går) att betala en räkning till ett kreditinstitut genom att fylla i institutets BG-nummer. Bliv lite paff när Betalo automatiskt kopplade kontonumret till ett annat företag. Ni vet, man får ju upp förslag på företag vart eftersom man fyller i kontonumret.

Det visade sig att Betalo föreslog ett PG-nummer (isf BG-nummer) och observerar man inte detta leder det till att pengarna går till ett annat företag.

Detta har inte hänt mig men jag har en tänkbar teori kring detta.

Provade (trots att jag vet att det inte går) att betala en räkning till ett kreditinstitut genom att fylla i institutets BG-nummer. Bliv lite paff när Betalo automatiskt kopplade kontonumret till ett annat företag. Ni vet, man får ju upp förslag på företag vart eftersom man fyller i kontonumret.

Det visade sig att Betalo föreslog ett PG-nummer (isf BG-nummer) och observerar man inte detta leder det till att pengarna går till ett annat företag.

Ja man får vara riktigt observant på vad man får upp. Jag fick också förslag på senaste betalningen om et PG nummer istället för det rätta BG numret. Det blir ju inte enklare av att en del företag använder andra inkassoföretag som mottagare då vet man ju inte vilket av de föreslagna mottagarna som är rätt.

Nån som har koll på vilken dag de använder som brytdag för fakturan? Det står ju upp till 54 dagars kredit såvitt jag kan se, så någon gång kring 7:e varje månad i så fall?

Kan nämna att jag också råkat ut för förslaget om PG istället för BG men endast genom mobil appen. Så jag har slutat använda mobil appen (android) och använder endast webben. Jag har inte råkat ut för det sen dess.

Jag har också lyckats växla in nästan alla. Kvarvarande summa inför kursändringen blev 51 coop-poäng. Vem kommer närmast? :)

Toppen