Senaste nytt

Hur oberoende är Businessclass egentligen?

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Jag gissar att Martin och Jacob inte var inblandade i det här överhuvudtaget.
Jacob brukar inte hålla på med annonsering och Martin brukar att starta en tråd när han har fått någon idé och vill prova något nytt i forumet. Bl a Google Adwords mellan inläggen (tur att det försvann...)

Jag gissar att Martin och Jacob inte var inblandade i det här överhuvudtaget.
Jacob brukar inte hålla på med annonsering och Martin brukar att starta en tråd när han har fått någon idé och vill prova något nytt i forumet. Bl a Google Adwords mellan inläggen (tur att det försvann...)

Vi vet att redaktionen INTE var inblandad! Martin och Jacob sköter sina uppgifter på ett mycket bra och hedersamt sätt.
Denna fotnedsättning var nödvändig för att försäkra oss om att redaktionens integritet och frihet inte urholkas "utifrån" samt att redaktionen får dokumentation på hur arbetet lämpligast utförs, utan påverkan utifrån i framtiden!

Jag kom in i det här nu efter att inte besökt BC på ungefär en vecka. Intressant!

Tippar att den här Jason inte direkt ligger i topp vad gäller förtroende just nu, åtminstone från merparten av läsare... Konstigt att något som inte BC fått en krona betalt för (fast vem som betalade hotellrummet och resan dit lyckades han väl helt undvika att svara på?) plötsligt kallas "Annons".

Vi får väl hoppas att detta att kasta ut positiva "recensioner" på chans och ändra benämning till "annons" om tillräckligt många genomskådar bluffen inte kommer bli modus operandi i framtiden utan att de lärt sig av det här misstaget och kör med ärliga kort framöver. Men hur kan vi vara säkra på det..?

Klassiskt exempel på det gamla talesättet (parafraserar) "förtroende tar lång tid att bygga upp men kan raseras på ett ögonblick".

Nåja, jag håller mig ändå mest till forumet som så många andra. Det känns säkrast.

Vi vet att redaktionen INTE var inblandad! Martin och Jacob sköter sina uppgifter på ett mycket bra och hedersamt sätt.
Denna fotnedsättning var nödvändig för att försäkra oss om att redaktionens integritet och frihet inte urholkas "utifrån" samt att redaktionen får dokumentation på hur arbetet lämpligast utförs, utan påverkan utifrån i framtiden!

Jag håller fullständigt med det du säger, och jag vet att @Jacob håller en etiskt väldigt hög nivå på det mesta han gör. Det oroande här är ju också som du hintar, han är chefredaktör och såvitt jag vet brukar han vilja godkänna allt innan publicering. Har någon publicering skett i det dolda eller har det varit press från ägaren? I vilket fall hoppas jag nu att @Jacob och @Martin Björnström får den frihet dom behöver och har visat sig behärska med den äran. Dom har medlemmarnas fulla stöd bakom sig...

Det kan bara konstateras att businessclass ägare Jason åker med sin fru/sambo Lena och besöker lyxhotell. Resan blir avdragsgill som recensionsresa, och eventuellt får man också sin mysiga helg sponsrad av hotellet för att man skriver en lysande recension på den resesite man äger.
Jag ser fram emot fortsättningarna.

Mycket bra gehör hos redaktionen! Den enda egentliga problematiken var dittills @Jacob trädde in i tråden o styrde upp.

Att artikeln numera räknas som en "annons" underbygger ju inte direkt de första (bort)förklaringarna som gavs, innan Jacob kom in i bilden.

Alla pengar in är ju bra för sidans möjlighet till fortlevnad o utveckling. Man lär sig hanteringen under resans gång, och inga människor är ju felfria. Kommer säkert komma fler problem......men säkert än fler lösningar på desamma .

Jacob bemötte det hela mycket proffsigt, men tyvärr så har mitt förtroende för BC naggats i kanten kraftigt just pga. de väldigt undvikande och dåliga svar som gavs i början av Jason. Speciellt med tanke på att man så kraftigt försvarade det hela för att nu märka det hela som en annons.

Bara att hoppas att BC bolag/redaktion kan återbygga förtroendet... :)

Det kan bara konstateras att businessclass ägare Jason åker med sin fru/sambo Lena och besöker lyxhotell. Resan blir avdragsgill som recensionsresa, och eventuellt får man också sin mysiga helg sponsrad av hotellet för att man skriver en lysande recension på den resesite man äger.
Jag ser fram emot fortsättningarna.
Tycker personligen inte om att man ska dra in familj/vänner/släkt/annat i detta. Hoppas vi på forumet kan hålla en hög nivå i denna diskussion. Det är möjligt att du har helt rätt i kommentaren men tycker inte den hör hemma här.
Helt klart har allt detta blivit olyckligt och förhoppningsvis kommer något gott ut av det i slutändan. Alla gör vi misstag, vi är trots allt bara människor. Huvudsaken är att vi inte gör om dom och lär oss av våra och andras misstag.

Tycker personligen inte om att man ska dra in familj/vänner/släkt/annat i detta. Hoppas vi på forumet kan hålla en hög nivå i denna diskussion. Det är möjligt att du har helt rätt i kommentaren men tycker inte den hör hemma här.
Det är möjligt. Men skribenten sitter i styrelsen för det bolag som är största ägare i bolaget som kontrollerar forumet. Så det är en person som i högsta grad är involverad redan. Samtidigt, anser folk att kommentaren är opassande så kan jag ta bort den, det var mer tänkt som en diskussion om redaktionens oberoende än ett angrepp på personer.

Toppen