Valley
Medlem
Lite språkförbistring här tror jag.
"nok" betyder inte "kanske, vi får se" utan "definitivt". Jämför finlandssvenskans "nog" som inte är detsamma som svenskans.
Eller norrländskas "sssshhhhoooo" inåtandandes
Lite språkförbistring här tror jag.
"nok" betyder inte "kanske, vi får se" utan "definitivt". Jämför finlandssvenskans "nog" som inte är detsamma som svenskans.
Men för att kommentera tråden som sådan.
I grund och botten. Är detta ett problem ?
Själv lider jag inte det minsta. Visst. Det kan diskuteras länge och väl om etiska principer. Om lagar och förordningar när det gäller marknadsföring. Och visst kan man kanske lägga till en notis att detta är reklam.
Men i min värld ser jag inte problemet. Och inte heller som @gdaily skriver om denna tråds längd, som jag förvisso nu förlängerHur kan den bli så lång ?
Så. Ta det med ro när det kommer någon dylik "artikel" Går med säkerhet att lägga sin energi på något bättre![]()
Det som är ett problem för mig är att när första frågan ställdes om det var en reklam recension eller inte så försvarade ägaren att detta var en recension och inte på något sätt köpt. Efter mycket diskussion så märks sedan texten om till annons alltså kan jag inte tolka det som något annat än att man försökte lura/ljuga för oss som läsare.
Haha, så Jason sitter i styrelsen? Han har tydligen blåljugit ett antal medlemmar rakt upp i ansiktet. Detta blev ju klart sen @Jacob inlägg. Jag struntar i artikeln som sådan, läser i princip aldrig något annat än forumet. Vad som däremot är intressant är hur "ägarna" hanterar medlemmarna. Dvs ljuger och försöker föra bakom ljuset.Det är möjligt. Men skribenten sitter i styrelsen för det bolag som är största ägare i bolaget som kontrollerar forumet. Så det är en person som i högsta grad är involverad redan. Samtidigt, anser folk att kommentaren är opassande så kan jag ta bort den, det var mer tänkt som en diskussion om redaktionens oberoende än ett angrepp på personer.
Men att folk orkar! Vad spelar det för roll?![]()
Reisegiganten köpte ju Destination.se av Schibstedt...Gissar Schibstedt, som moderbolag för reisegiganten. Destination.se är väl också ett dotterbolag (i Sverige) med vilka businessclass delar lokal. Har jag förstått rätt?
Detta tycker jag dock är tämligen irrelevant med tanke på hur komplexa företagsstrukturer är 2015..![]()