Jag förstår vad du skriver och jag har förtroende för @Jacob och vad han skriver. Dock sänks ju förtroendet när man läser sådant dravel som artikeln var och det påverkar ju helheten. Nu hoppas jag att det blir ett slut på det eller åtminstone att det isoleras som Jacob säger.Jag har inte läst tråden som verkar ha startat detta (har haft galet mycket på jobbet en längre tid nu och tvingats avstå BC för att hinna med!).
Kan visserligen hålla med om att tydlighet inte skadar, men samtidigt tycker jag att det hör till läsarens uppgift att värdera det man läser. Även om man inte personligen träffat @Jacob (ett exempel ur mängden), så är det ganska enkelt att få förtroende för det han skriver eftersom så många andra verkar hålla med om det han framför. Det är ungefär som web of trust. Visserligen skulle allt kunna vara en konspiration och vi är alla bottar som bara håller med och får betalt för att skriva inlägg som stöttar vissa åsikter, men det känns ärligt talat rätt otroligt...
Även om jag personligen tycker att lite av charmen med BC försvunnit i takt med att det växt, så tycker jag att teamet gör ett bra jobb. Jag märker själv inte av att det står ett stort företag bakom och jag förstår också att man inte kan driva en sådan här verksamhet utan att ta in pengar någonstans. Det är bara att inse att i det här fallet, så är det vi som hänger här som är produkten som företaget säljer och personligen är jag helt OK med det. Jag får så pass mycket i utbyte utan att jag upplever någon kostnad och då är det svårt att argumentera med upplägget.
Keep up the good work!
Jag förstår vad du skriver och jag har förtroende för @Jacob och vad han skriver. Dock sänks ju förtroendet när man läser sådant dravel som artikeln var och det påverkar ju helheten. Nu hoppas jag att det blir ett slut på det eller åtminstone att det isoleras som Jacob säger.
Gör det! Jag tror du direkt skulle hålla med om att det är mil från de väldigt bra reportage och recenssioner som @Jacob brukar skriva. Problemet här var också att texten var väldigt säljande och varken skribenten eller dess ihärdige försvarare ville erkänna att det handlade om ren marknadsföring i smyg förrän de blev inmålade i ett hörn...Jag har som sagt inte läst artikeln som refereras, så jag vet inte vem som är skribent och kan därmed inte bedöma innehållet heller..
Jag har inte läst tråden som verkar ha startat detta (har haft galet mycket på jobbet en längre tid nu och tvingats avstå BC för att hinna med!). Kan visserligen hålla med om att tydlighet inte skadar, men samtidigt tycker jag att det hör till läsarens uppgift att värdera det man läser.
När jag läser ett inlägg från någon, så gör jag alltid en bedömning av hur pass mycket jag litar på avsändaren. Förtroendet kan variera med tiden och gå upp och ned, men har någon väl etablerat sig som en trovärdig skribent, så ska det mycket till för att jag ska misstro denne i framtiden.