Senaste nytt

Ligger SAS hemsida nere?

Både SAS og Widerøe kjørte store systemoppdateringer i går, dette var ikke noe "SAS exclusive" med andre ord - men den del av migrasjonen fra gammelt til nytt system.

Håller med. Utan att veta vad de egentligen gör tror jag att det blir bra (eventuellt efter lite barnsjukdomar) ;)

Det jag inte reflekterade över innan var att detta som troligen gjorde att under denna tid dök inte SAS anslutningsflyg upp som bokningsbara alternativ på andra siter där de inte är huvudcarrier (tex till London eller Frankfurt)

Inte bara SAS som har problem. Försökte boka en resa med AA förut idag, men det gick inte. Hamnade bara på en Amadeus som visade att ett fel uppstått. Jag bokade med Delta istället. Sitter nu och försöker boka en resa till Barcelona med LH, men det dör bara på book.lufthansa.com...

Inte bara SAS som har problem. Försökte boka en resa med AA förut idag, men det gick inte. Hamnade bara på en Amadeus som visade att ett fel uppstått. Jag bokade med Delta istället. Sitter nu och försöker boka en resa till Barcelona med LH, men det dör bara på book.lufthansa.com...

Låter ju som att det är Amadeus som håller på med något, kanske lägger till stöd för fler FFP-nivåer? :)...

Nu har jag försökt komma åt MMB hos BA under ett litet tag för att checka in morgondagens flight...

Sorry
Unfortunately our systems are not responding, so we are unable to process your request at the moment.

We apologise for this inconvenience and suggest you try again later.

Det går bra för flygrelaterade IT-system nu... ;)

Känns som om det strular hos Amadeus.

Är det när du försöker komma åt MMB eller när du fårsöker komma åt MMB från en incheckningslänk? I det senare fallet kanske det är en indikation på ett fullt flyg, du är uppgraderad (eller - vilket vi inte hoppas - problem med att namnet på din biljett inte passar ESTA, pass eller vad det nu kan vara ;))

Kom inte åt bokningar via LOT nyss, så det verkar vara nått centralt.
Sas funkade men är lite mer svajjig än vanligt.

Bokade på SAS igår eftermiddag och det fungerade som avsett just då. Förstod att det senare på kvällen hade varit strul igen... :(

Väntar på ebwsprod.flysas.com ...

Försöker boka en weekend , tur man inte behöver åka imorgon :)

Och när man väl får svar så har priset för hemresan gått upp med 100% :( från 704 till 1471 vilket förövrigt verkar gälla dom flesta weekendresorna när jag kollar. Lite skumt när det står från 704 i rubriken men billigaste bokningsbara är 1471.

Är det nån kampanj som precis tagit slut eller är det normalt sas att ändra priserna med 100% från en dag till en annan ?

Attachments

• SASpriser.png
    SASpriser.png
    39,5 KB · Visningar: 333
Last edited:
Toppen