Senaste nytt

AMEX 2-4-1 * 2 Stockholm - Aruba på Höstlovet

På Aviancas hemsida finns ett stort interaktivt bildspel med 787 'live The experience' där de går grundligt genom flygplanet..
 
Om man vill åka till Sydamerika/Karibien-zonen med Eurobonus awardbiljett är det 140000 poäng t/r givet att man inte passerar Nordamerikazonen. Reglerna är enkla, att byta i en tredje "transferzon" gör att du måste betala även för den zonen.
Så åker du till Sydamerika/Karibien via Nordamerika blir det i Business Class 185000 poäng t/r (110000+75000). Du får det hela på en genomgående biljett dock så den enda nackdelen är poänguttaget. Zonindelningen har givetvis sina för- och nackdelar. Jämfört med till exempel Miles & More är det generöst av Eurobonus att ha Sydamerika och Karibien i samma zon. Dock kan det bli lite snett då många länder söder om de karibiska öarna hör till Nordamerikazonen. Till exempel Panama. Vilket är extra synd med tanke på att det är en Copa-hub och att LH börjar flyga dit nu.
 
Om man vill åka till Sydamerika/Karibien-zonen med Eurobonus awardbiljett är det 140000 poäng t/r givet att man inte passerar Nordamerikazonen. Reglerna är enkla, att byta i en tredje "transferzon" gör att du måste betala även för den zonen.
Så åker du till Sydamerika/Karibien via Nordamerika blir det i Business Class 185000 poäng t/r (110000+75000). Du får det hela på en genomgående biljett dock så den enda nackdelen är poänguttaget. Zonindelningen har givetvis sina för- och nackdelar. Jämfört med till exempel Miles & More är det generöst av Eurobonus att ha Sydamerika och Karibien i samma zon. Dock kan det bli lite snett då många länder söder om de karibiska öarna hör till Nordamerikazonen. Till exempel Panama. Vilket är extra synd med tanke på att det är en Copa-hub och att LH börjar flyga dit nu.

Tack, då blir det t/r med Avianca isf. (via MAD och/eller LHR)
 
Tack, då blir det t/r med Avianca isf. (via MAD och/eller LHR)
Glöm inte BCN ifall det är ont om plats. Finns ett gäng alternativ till GRU också om du pallar en liten omväg, t.ex. Air China från MAD. Sedan flyger TAP till många destinationer också... De har lite trist Business Class dock.
 
Tack. Dock anländer flighten från BCN på kvällen så det blir isf ett långt pit-stop. Dessutom kör de ny dreamliner från Madrid och en 330 från BCN.
 
Var i kontakt med Tallin idag också men de kunde bara få fram CPH-FRA-BCN-BOG-AUA och AUA-ORD-CPH. Kunde få denna biljetten för 140K vilket jag blev lite förvånad över men telefonisten förklarade att AUA-ORD är i ekonomi med UA vilket de kunde ordna så att man fick det billigare (med anledning av antal zoner). Får höra med jämna mellanrum för tillgänglighet. Nu var det kanske inte konstigt att det var ont om tillgänglighet pga. julen (27 dec - 10 jan). Enligt telefonisten är det många holländare som åker dit runt jul/nyår samt sommar för att hälsa på familj och därav brist på tillgänglighet. Kanske blir att strunta i karibien och köra Singapore istället.
 
Toppen