Senaste nytt

AMEX 2-4-1 * 2 Stockholm - Aruba på Höstlovet

Sitter även jag i dessa tankar. Finns gott om biljetter runt höstlovet för både ut och hem via LHR/MAD med Avianca. Dock suger det kraftfullt att åka ut via LHR då man kommer mitt i natten till BOG och har +12 timmar till nästa flight. Ej bra med trötta barn. Dock går hemresan bra över LHR.
Att åka ut över MAD går men det är lite meck att ta sig ner till MAD då inga direktflighter verkar gå utan byte på kontinenten (och sova över i Madrid dan innan).

Tittar på att åka över IAH (lätt att hitta biljetter med Turkish) ner till Aruba men får liksom famhansson ej till det med direktflyg IAH-AUA, allt verkar gå via EWR/ORD.

Är det tillåtet att göra stopover i Bogota eftersom Aviancas hub är i Bogota? Kan man i så fall göra stop både på dit och hemresan?

Är det tillåtet att göra stopover i Bogota eftersom Aviancas hub är i Bogota? Kan man i så fall göra stop både på dit och hemresan?
Stopover är inte tillåten med SAS EuroBonus bonusresa. Om du vill det, kan du kombinera flera enkelvägs bonusresor.

Hur fungerar det då om man åker arn-ewr-aua-bog-lhr-arn? Är det inte 140000 per person då man åker till sydamerika-zonen? (C-klass dvs)

Hur fungerar det då om man åker arn-ewr-aua-bog-lhr-arn? Är det inte 140000 per person då man åker till sydamerika-zonen? (C-klass dvs)
På något sätt räknar SAS det som resa till USA, resa mellan USA och Sydamerika/Carribean och sen resa mellan Sydamerika/Caribean och Europa (om jag kommer ihåg rätt).
Finns någon tråd om just detta där @Roger J just haft dessa problem, borde inte vara några problem att routea via nordamerika med sas hittar på något sätt problem i detta.

Jag kollade precis upp med Tallinn angående Avianca från Madrid till Aruba (via Bogota). Det finns en hel del platser kvar kring höstlovet i Business.

Priset blir 140.000 (per pers eller per 2 med 2-4-1). Skatterna blir desamma som med SAS till USA, dvs ca 630 kr/pers (gratis inom *A). Longhaul flygs med 787-8 Dreamliner. Är det någon som har en länk eller kan beskriva var jag ser Aviancas seating på 787-8?

Jag sökte på Aviancas egen LifeMiles och då fanns det inte från ARN. Kollade dock inte med Tallinn

Är det någon som har en länk eller kan beskriva var jag ser Aviancas seating på 787-8?
16062140041_006dcf2d5d_z.jpg

(Foto: By @aviacionaldia "Business Class del Boeing 787 Dreamliner de Avianca. by Jd1053 on Flickr)

By @aviacionaldia "Business Class del Boeing 787 Dreamliner de Avianca. #Avianca" via @PhotoRepost_app | Flickr - Photo Sharing!

Seat config på Avianca Boeing 787: (från ExpertFlyer)
Screenshot20150312_1.png

Priset blir 140.000 (per pers eller per 2 med 2-4-1). Skatterna blir desamma som med SAS till USA, dvs ca 630 kr/pers (gratis inom *A).
Det var inte dåligt. Speciell med tanke på summan av skatter du behöver att betala.

Seat config av Avianca Boeing 787 är 1-2-1.
Jag gissar att stolen liknar Cathay Pacifics Sicma Zodiac eller Air France ny Business class stol.

Air France ny Business class
Air-France-new-business-class-Affaires-Paris-CDG-New-York-Boeing-777-200-07.jpg

(Foto: Jacob)

Cathay Pacific Sicma Zodiac
cathay-pacifc-business-hkg-icn-a330-cirus-007-jpg.21091

(Foto: Dr. Miles)

Last edited:
Toppen