Resenären
Medlem
Moldavian Airlines är just på väg in till ARN:SmartLyn
Säkert några till.
Moldavian Airlines är just på väg in till ARN:SmartLyn
Säkert några till.
Någon som har koll på vilka bolag som har används under konflikten
You're very welcome - bare å skrive opp på "no-fly"-listen
- Avion Express
- Small Planet
- DAT
- Czech Airlines
- HiFly
- EuroAtlantic
- Jet2.com
- White
- Privilege Style
- Aegean
- Air Berlin
- Germania
- SmartLynx
- Titan
- SunAdria (Trade Air)
- Go2Sky
- Moldovan Airlines
Verdt å dra fram at Czech Airliners, Air Berlin, jet2.com og Aegean har stilt opp til dette tullet. Jeg har vært på nippet til å fly med Air Berlin tidligere, nå ble oddsen substansielt lavere. Prinsippfast.no (.se?!)
Jag vill flyga med alla de där bolagen...![]()
You're very welcome - bare å skrive opp på "no-fly"-listen
- Avion Express
- Small Planet
- DAT
- Czech Airlines
- HiFly
- EuroAtlantic
- Jet2.com
- White
- Privilege Style
- Aegean
- Air Berlin
- Germania
- SmartLynx
- Titan
- SunAdria (Trade Air)
- Go2Sky
- Moldovan Airlines
Verdt å dra fram at Czech Airliners, Air Berlin, jet2.com og Aegean har stilt opp til dette tullet. Jeg har vært på nippet til å fly med Air Berlin tidligere, nå ble oddsen substansielt lavere. Prinsippfast.no (.se?!)
Strejkbryteri är inte olagligt (i Sverige) och så länge det är okej med sympatistrejker har jag inga synpunkter på strejkbryteri. Det är rimliga och likvärdiga ingrepp.
Arbetsrätten i Sverige regleras i huvudsak inte av lag, utan av arbetsmarknadens parter. Saltsjöbadsavtalet ger vid handen att arbetstagarna har fredsplikt under avtalets giltighetsperiod och att arbetsgivarna inte tar in strejkbrytare. Således strider strejkbryteri mot grunderna i svensk arbetsmarknad.Strejkbryteri är inte olagligt (i Sverige) och så länge det är okej med sympatistrejker har jag inga synpunkter på strejkbryteri. Det är rimliga och likvärdiga ingrepp.
Strejkbryteri är inte olagligt (i Sverige) och så länge det är okej med sympatistrejker har jag inga synpunkter på strejkbryteri. Det är rimliga och likvärdiga ingrepp.
Och kan därtill leda till skadeståndskrav om rätt till skadestånd finns reglerat i avtal mellan parterna.Arbetsrätten i Sverige regleras i huvudsak inte av lag, utan av arbetsmarknadens parter. Saltsjöbadsavtalet ger vid handen att arbetstagarna har fredsplikt under avtalets giltighetsperiod och att arbetsgivarna inte tar in strejkbrytare. Således strider strejkbryteri mot grunderna i svensk arbetsmarknad.