Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Jag försöker desperat avboka en awardresa med AA men stöter på trubbel.

Problemet verkar vara att jag har betalat skatter och avgifter i SEK.
De hävdar att refunds då endast kan göras på flygplatsen vilket blir svårt eftersom AA inte flyger till Sverige, dvs biljettkontor saknas här.

En agent försökte få mig att göra refund på AA's hemsida - no joy. Siten meddelar att biljetten inte är redo för refund.

Någon som stött på ett liknande problem?
Tips på hur jag kan gå tillväga?

MVH
majer

Ringde UK och agenten sa att Miles är på väg tillbaka till kontot och att skatter ska återbetalas till det kreditkort som användes vid betalningen. Klurigt, varför gjorde agenterna i US en så stor grej av återbetalning av skatterna och varför var de oförmögna att ge mig infon jag fick från UK-agenten?
Nåja förhoppningsvis är allt i sin ordning snart.

Ringde UK och agenten sa att Miles är på väg tillbaka till kontot och att skatter ska återbetalas till det kreditkort som användes vid betalningen. Klurigt, varför gjorde agenterna i US en så stor grej av återbetalning av skatterna och varför var de oförmögna att ge mig infon jag fick från UK-agenten?
Nåja förhoppningsvis är allt i sin ordning snart.

Olika doktoriner på kundsupport i de två länderna. De i USA är oftast renoldlade callcenter vana att hantera kreti och pleti. De i UK är mer erfarna på att hantera mer avancerade ärenden på internationella biljetter.

Jag har bokat av 5 gånger och aldrig haft några problem, och jag ringer bara till USA.
Miles tillbaka på kontot inom 10 min, pengar tillbaka på kortet inom en vecka.
Antingen har jag haft tur, eller så hade du otur. :)

Toppen