Valley
Medlem
Jag körde några dagar i en 535xdt luxury line med MUC som utgångspunkt för 2 veckor sedan. (Tack Hertz för upgraden!). Jag hade väldigt svårt för den konstiga styrningen. Trög i låg fart, simmig i hög fart samt oerhört lättpåverkad av skarvar i vägen. Dessutom ingen servoverkan när motorn stannat m.h.a. start-stop automatiken. Om jag körde rakt fram över en skarv i 200km/h så gjorde ratten styrutslag när skarven passerades. Läbbigt. Högfartsstabiliteten var inte heller nåt att hurra för. Mercorna går mycket stabilare. Jag hoppas det var nåt fel på denna bil, för så där ska det väl inte vara?
Motorn då? Jorå, det gick ganska bra när man eldade. Men X-drive verkar sno rejält med effekt, den känns inte nämvärt snabbare än en 350 CDI utan 4-matic. Mest förvånad var jag när jag drog fullt mot en Touareg 4.2 TDI V8 från 50-230km/h och inte tog en meter.
Allt som allt en bil jag trodde var min drömbil innan jag kört den ett tag. Nu är jag än mer förvirrad, kanske 335xdt ger nästan samma utrymmen men bättre chassie?
Styrningen har jag själv haft synpunkter på, om du inte kör på sportläget. Då blir det trevligare.
Men det verkar konstigt i övrigt.
Borde varit minst i nivå med min förra när det gäller stabilitet. Eller är det luxury line som ställer till det ? Skulle tro att Autobahn kräver M-Paket