EuroBonus 20 år!

• Thread starter Thread starter Tommy Palomäki
  • Start date Start date
Haha så istället för ett erbjudande till ALLA så lägger de in en sketen tävling där EN person kan vinna 80000 extrapoäng? Fy faaaan SAS säger jag bara!!!

De senaste erbjudanden är ju absolut bättre än vad det brukar vara, men de håller inte helt Shanghai/Peking-för 20.000-klass...

Cornelius skrev:De senaste erbjudanden är ju absolut bättre än vad det brukar vara, men de håller inte helt Shanghai/Peking-för 20.000-klass...Klicka för att utvidga...

Nej, jag blev förvånad och lite besviken, särskilt som det inte kommunicerades särskilt tydligt att det här utgjorde månadens erbjudande.

(Fast, det är väl inte omöjligt att 50% poängrabatt i alla klasser till 20 europeiska destinationer kostar mer för SAS än 75% (eller vad det nu var) på ett begränsat antal economyplatser till Shanghai.)

Den stora frågan nu är ju om Shanghaierbjudandet var det bästa de hade? Dyker USA upp med minst 50% poängrabatt upp under sommaren skulle det vara värt det för mig givet att jag hittar platser på mina dagar men problemet är att jag förväntar mig en C-rea från LH/LX vid påsk. Spelteori...

lnixon skrev:Nej, jag blev förvånad och lite besviken, särskilt som det inte kommunicerades särskilt tydligt att det här utgjorde månadens erbjudande.(Fast, det är väl inte omöjligt att 50% poängrabatt i alla klasser till 20 europeiska destinationer kostar mer för SAS än 75% (eller vad det nu var) på ett begränsat antal economyplatser till Shanghai.)Klicka för att utvidga...

Nej, just kommunikationen från SAS var väldigt dålig. Om dessa veckogamla erbjudanden hade kommit idag istället, hade vi kanske inte varit fullt så missnöjda. Att bara någon liten tävling kom ut idag var väl lite pinsamt, speciellt i och med hur SAS förklarar detta på FB.

Förra gången fick vi ju Peking i tillägg, efter kaoset med Shanghai och allt klagande efteråt. Kanske det kan vara värt att stå på denna gången också...?

Cornelius skrev:De senaste erbjudanden är ju absolut bättre än vad det brukar vara, men de håller inte helt Shanghai/Peking-för 20.000-klass...Klicka för att utvidga...

nej, speciellt inte som det bara är till 31/5, Shanghai var ju hela året

Något planerar de nog vad det gäller uppgraderingar misstänker jag med tanke på.

Varför överlappar detta med firandet?

Viktig informationUnder perioden 17 - 26 februari är det inte möjligt att skapa nya profiler, uppdatera befintliga profiler eller ta bort profiler.Från den 24 februari fram till slutet av mars är det inte möjligt att uppgradera för poäng med SAS och Star Alliance. EuroBonus-medlemmar kan fortfarande köpa uppgradering med SAS för poäng vid gate.Klicka för att utvidga...

Kompis fick ett brev idag, bla bla punktilgaste flygbolaget

och avslutningsvis stod det att den 20:e varje månad kommer det specialerbjudanden

Homer skrev:Kompis fick ett brev idag, bla bla punktilgaste flygbolagetoch avslutningsvis stod det attden 20:e varje månad kommer det specialerbjudandenKlicka för att utvidga...

Det var visst specialerbjudande på 20 feb, men vi gillade inte tävling som ger 80.000 EB poäng bara till en person.

SAS EuroBonus 20 years skrev:Win a trip for 2 to a destination in EuropeWe have finished preparing all the birthday cakes and are right now looking for the perfect party entertainment for the 20th anniversary celebration. Watch the new film and guess which country Karin from EuroBonus has drawn her inspiration from - and tell us why you deserve to win 80.000 points to spend on a travel.Share the film with friends - they might bring you along if they win.Klicka för att utvidga...

AHO skrev:Det var visst specialerbjudande på 20 feb, men vi gillade inte tävling som ger 80.000 EB poäng bara till en person.Klicka för att utvidga...

Den tävlingen annonserade de ut för över en månad sen, precis som man redan nu ser att det blir 2 till tävlingar i mars och april.

SAS EuroBonus 20 years

Tidigt under kampanjen med 50% var det långt många fler destinationer än de listade man kunde boka. Under en period gick det till exempel att boka GOT/ARN-LYR t/r för 6000.

Ser också fram mot nästa poängrabattkampanj. Detta måste vara första gången sedan urminnes tider det inte funnits någon poängrabatt alls.

Back