Senaste nytt

Olaglig strejk på Kastrup?

Sitter i loungen på CPH. Kom med ett tidigare flyg från ARN som flögs av SAS Sverige. Den ordinarie flighten var SAS Danmark.

Här är det lugnt med kaotiskt. Ingen kan svara på om flygen går. "Det vet vi inte förrän vi ser om besättningen är på plats".

Men SAS har humor när de delar ut choklad till folk som står i timmar i olika köer.

Visa bifogad bild 32425
@Bryant Vart skall du? Om för förstår dig rätt är det fortfarande strejk på CPH? Jag kommer till CPH vid 15, är just nu på Hilton "by Kastrup" på SAS bekostnad..

@Bryant Vart skall du? Om för förstår dig rätt är det fortfarande strejk på CPH? Jag kommer till CPH vid 15, är just nu på Hilton "by Kastrup" på SAS bekostnad..

Jag ska till Washington. Ja, strejken pågår fortfarande men enstaka flighter avgår.

Enligt personalen så ställer de inte in en flight innan de ser om besättningen dyker upp. Så allting är väldigt adhoc.

Jag kunde inte bli reroutad eftersom min flight inte är inställd.

Jag hoppas att jag inte är här 1500 :).

Då kan ju de söka jobb på Primera som precis flyttade till Baltikum.

Jeg har hele tiden håpt at de faktitsk har streiket for noe reellt, på en ordentlig måte, med konkrete krav som passer til virkeligheten. Men slik det kjøres nå forstår jeg ikke hva de vil. Vil de kjøre SAS rett i dass? Det er jo ikke mye ordentlig eller realistisk om man bare unnlater å møte på jobb, om man har krav som åpenbart ikke er forenelig med virkelighetens verden og som utfører sin "reaksjon" på en så uryddig måte. Det hadde jo til og med vært bedre om de rapporterte inn at de IKKE KOM slik at man kunne kansellert og ombooket. Håper dette ordnes raskt altså, man bør jo være villig til å dra lasset sammen og se sin stilling i perspektiv av utviklingen ellers.

Ett dött Kastrup. Inte många flighter från SAS inte. Dom som syns är nog SAS Sverige / Norge. C Piren finns SAS 330/340 och har väntat sedan igår. Aktiviteten kring de flyg som står där är noll ser jag från mitt fönster.

Ett dött Kastrup. Inte många flighter från SAS inte. Dom som syns är nog SAS Sverige / Norge. C Piren finns SAS 330/340 och har väntat sedan igår. Aktiviteten kring de flyg som står där är noll ser jag från mitt fönster.

Är i C piren nu och hoppas att det det dyker upp en besättning. Här är det långt än så länge.

Är inte själv drabbad, men sånt här gör mig riktigt upprörd. Tänk om det hade varit så lätt att bara bryta dessa anställningsavtal, så får de klara sig bäst de vill. Det drabbar så oerhört många personer inte bara resenärer utan även arbetande personal hos SAS.

Sitter i gaten till SK925. Vi fick precis veta att de letar efter personal som kan ta oss till IAD. Mer än så vet de ej.

Toppen