Senaste nytt

Turkish Airlines statusmatchar

Fick i dag besked om godkänd status match EBG-Miles&Smiles Elite efter knappt en månads väntan och diverse dokument. Hustrun som ansökte samtidigt med samma formulering fick ett svar där de förklarar att det ej går att flytta miles från ett *A-program till ett annat. Goddag yxskaft.

Jag förmodar att man måste kreditera minst en flygning innan man får det fysiska kortet. Eller finns det någon som fått det fysiska kortet ändå?

Nej, kortet skickas ut även om du inte krediterar.

Hustrun som ansökte samtidigt med samma formulering fick ett svar där de förklarar att det ej går att flytta miles från ett *A-program till ett annat. Goddag yxskaft.
Hehe, påminner om ett ärende jag hade med dem. Mitt svar tillbaka på deras svar var: "Thank you for giving me a lenghty answer to a question I never asked" :) Jag fick aldrig något mer svar dock. :)

Jag ansökte om statusmatch från TAP Victoria i juni förra året, med bifogat kort. Efter sex veckor fick jag svar att de bara matchar från *A, OW och ST. Jag svarade den 4 augusti att TAP var ett *A-bolag, vilket syns tydligt på kortet jag skickat med. Bifogade ytterligare bilder, och statement.

Sedan hörde jag ingenting alls, och tänkte att det inte blir något. Idag hörde de av sig, drygt sex månader senare. "ursäkta sent svar. var vänlig skicka bilder på ditt kort". Men nu har jag inte guld längre, så det blev ingen matchning alls. Känns som att det är Fawlty Towers snarare än ett flygbolags kundtjänst. Påminn mig om att aldrig mer klaga på SAS handläggningstider.

Jag ansökte om statusmatch från TAP Victoria i juni förra året, med bifogat kort. Efter sex veckor fick jag svar att de bara matchar från *A, OW och ST. Jag svarade den 4 augusti att TAP var ett *A-bolag, vilket syns tydligt på kortet jag skickat med. Bifogade ytterligare bilder, och statement.

Sedan hörde jag ingenting alls, och tänkte att det inte blir något. Idag hörde de av sig, drygt sex månader senare. "ursäkta sent svar. var vänlig skicka bilder på ditt kort". Men nu har jag inte guld längre, så det blev ingen matchning alls. Känns som att det är Fawlty Towers snarare än ett flygbolags kundtjänst. Påminn mig om att aldrig mer klaga på SAS handläggningstider.

Lite samma i mitt fall. Jag skickar in bild på kort och statement. Får till svar att de vill ha bild på kort och statement. Har hänt två ggr nu. Tredje gången gilt?

Även jag fick ett svar idag från min ansökan 6 August 2014 där de frågar efter samma info som jag skickat in, skickar in uppdaterade uppgifter och ser om det blir andra gången gilt.
Verkar ju som att de går igenom inkorgen...

Toppen