Senaste nytt

Uber kommer til Danmark

Sad lige og kiggede i appen, en del Uber POP tilgængelige, men stadig ingen UberBlack.

På den anden side kan det nok også være ligemeget... "UBER BLACK SAMPLE VEHICLES: SKODA ROOMSTER, VOLVO V50 & SUZUKI LIANA"

Ja, det är synd. Är beroende av Uber och kan svårligen tänka mig Dantaxi eller det andra skräpet som rullar på gatorna här. Pop är jag dock inte heller särskilt intresserad av.

Ja, det är synd. Är beroende av Uber och kan svårligen tänka mig Dantaxi eller det andra skräpet som rullar på gatorna här. Pop är jag dock inte heller särskilt intresserad av.
Jag använder alltid Amager-Øbro eller 4x35 när jag är där... Funkar bra tycker jag

Den var alligevel ny.

Jeg er lige blevet samlet op af en uber pop i København. Det var en svensk indregistreret Nissan Micra.

Tog Uber Pop till och från Kastrup från Latinerkvarteren i veckan. Tillgängligheten på utresan (ca 13:00) var dålig (en bil) men jag lyckades fånga den på fem minuter. Hem stod en Uber och lurade bakom Hilton, hur smidigt som helst.

Bilarna: Mitsubishi Lancer ut och Hyundai i20 hem, ingen lyx direkt...

Däremot är det rasande billigt (med danska mått mätt). En resa som normalt kostar ca 290 DKK från min bostad till Kastrup kostade med Uber Pop 165 DKK.

Når jeg tager uber fra lufthavnen bestiller jeg den også til Hilton. Der er det nemmere for bil og kunde at finde hinanden.

Når jeg tager uber fra lufthavnen bestiller jeg den også til Hilton. Der er det nemmere for bil og kunde at finde hinanden.
Exakt! Stor humor på väg till lufthavnen när chauffören inte visste var han skulle stanna. Han var på väg in på parkeringen vid drop-off men insåg att det kostar pengar, hahaha.

Så här såg baksidan på framsätet ut på dagens Citroen C4 Picasso (UberPOP). Dags att bräcka den danska regleringsivern på detta område.
7d8ef43bfb7abad6ce7e60da50e0bdc9.jpg

Toppen