Senaste nytt

SAS Eurobonus nyheter 2012-02-13: 50k EBG och 100% poäng i ekonomi

Min kommentar nu kommer säkert reta en del EBGare, men som M&M SEN får jag ohört mycket av SAS när jag reser med dom. Jag har plockas fram vid gaten eller även ombord av SAS personalen minst lika ofta som inom Lufthansa gruppen. Jag har i alla fall 5 SAS anställda på Arlanda, och en handfull ombord som hälsar mig välkommen tillbaka, och vissa blir det även kramar från :D

Jag uppskattar att jag reser 90 sträckor med LH/LX för varje 30 sträckor med SK per år senaste 10 åren, men jag märker ingen skillnad som SEN på ett SAS flyg. Ledsen om ni känner att "mitt bolag" inte tar lika väl hand om er...:eek:

Kanske det för att jag alltid är så trevlig och nyfiken med personalen? :cool: Det är nog största skäl att jag inte personligen förstår behovet av EBG och SEN

Jag blir faktiskt inte alls upprörd av det. Jag tycker det är jättebra att SAS är trevliga mot samtliga *G. Reser man mycket från Sverige är det nog ofrånkommligt att personalen känner igen en till slut, även om man är SEN ombord på SAS, framförallt ifall man ofta reser samma rutt.

Vad ska man tro om detta?

Mina sidor

Viktig information

Under perioden 17 - 26 februari är det inte möjligt att skapa ny profiler, uppdatera befintliga profiler eller ta bort profiler.

Från den 24 februari fram till slutet av mars är det inte möjligt att uppgradera för poäng med SAS och Star Alliance. EuroBonus-medlemmar kan fortfarande köpa uppgradering vid gaten.

Miles & More har en liknande operation under samma tid. Miles and Bonus? Nja, det var ett annat bolag...

Jag hoppas att SAS satsat lite på IT för en gångs skull. Det behöver inte handla om något annat.

Min kommentar nu kommer säkert reta en del EBGare, men som M&M SEN får jag ohört mycket av SAS när jag reser med dom.
Hela tanken med allianserna och statusnivåer som Star Gold/Skyteam Elite Plus/One World Sapphire är ju att man ska få ungefär samma (förhoppningsvis) positiva bemötande och assistans oavsett vilket flygbolag i alliansen man åker med.

Det är väl jättebra att SAS tar väl hand om dig som Senator, det är så det ska vara. Sen gör det där med bemötande mer än man tror. Det är ju ändå människor det handlar om.

Min kommentar nu kommer säkert reta en del EBGare, men som M&M SEN får jag ohört mycket av SAS när jag reser med dom. Jag har plockas fram vid gaten eller även ombord av SAS personalen minst lika ofta som inom Lufthansa gruppen. Jag har i alla fall 5 SAS anställda på Arlanda, och en handfull ombord som hälsar mig välkommen tillbaka, och vissa blir det även kramar från :D

Jag uppskattar att jag reser 90 sträckor med LH/LX för varje 30 sträckor med SK per år senaste 10 åren, men jag märker ingen skillnad som SEN på ett SAS flyg. Ledsen om ni känner att "mitt bolag" inte tar lika väl hand om er...:eek:

Kanske det för att jag alltid är så trevlig och nyfiken med personalen? :cool: Det är nog största skäl att jag inte personligen förstår behovet av EBG och SEN

samma mysiga behandling man får som pandion då :)

Var det verkligen menyn i Business, kan möjligen tänka mig detta i Econ Extra, inte har väl SAS sjunkit så lågt?

Jo, jag noterade också att maten i SAS Business byttes mot mindre glamorösa huvudrätter under 2011. Fast jag vet inte om det egentligen i allmänhet smakar sämre (eller bättre) än tidigare. Köttbullar i välkryddad gräddsås står sig väl mot torr viltfärsbiff i smaklös skysås hos mig.

Toppen