Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Jag satt och läste chatten med chefen för Eurobonus-programmet på en annan sida här om dagen och där meddelade han ju, med en länk till ett formulär, att man skulle få de gamla antalet poäng om man hade bokat innan slutet på november förra året. Fyllde i formuläret för en resa jag gjorde i slutet på januari och som krediterats enligt de nya reglerna. Idag fick jag svar från dem att de enbart hanterar avslutade resor och att jag måste ringa kundservice för frågor om kommande resor..

Jag ser att jag inte är ensam om att ha problem med att få detta svar från kundtjänst i dessa ärenden men det blir ju lite extra märkligt när högsta chefen hänvisar just dit.

Vilken kategori väljer ni för övrigt när ni skickar in era förfrågningar? Funderar på om det kanske kommer till olika instanser beroende på vad som väljs?

Jag skickade in i onsdags EFTER avslutat resa och när poängen hade kommit in på kontot. 2 h senare hade jag mellanskillnaden på kontot.
Använde Diamond mail adressen

Har haft en resa hittills som sköttes exemplariskt (ett par timmar efter mailat, iof Diamondadressen men ändå) med att få in skillnaden mellan nya och gamla intjäningen. Big up till SAS!

Jag satt och läste chatten med chefen för Eurobonus-programmet på en annan sida här om dagen och där meddelade han ju, med en länk till ett formulär, att man skulle få de gamla antalet poäng om man hade bokat innan slutet på november förra året. Fyllde i formuläret för en resa jag gjorde i slutet på januari och som krediterats enligt de nya reglerna. Idag fick jag svar från dem att de enbart hanterar avslutade resor och att jag måste ringa kundservice för frågor om kommande resor..

Jag ser att jag inte är ensam om att ha problem med att få detta svar från kundtjänst i dessa ärenden men det blir ju lite extra märkligt när högsta chefen hänvisar just dit.

Vilken kategori väljer ni för övrigt när ni skickar in era förfrågningar? Funderar på om det kanske kommer till olika instanser beroende på vad som väljs?

Vad ska de göra INNAN du har rest? Då finns det ju inga poäng att kreditera, så vänta du tills efter du rest innan du börjar störa supporten.

Självklart är resan avslutad! Det var ju det som var hela poängen med att svaret var konstig. Men kunde väl varit tydligare med det i inlägget kanske. Finns ju som sagt inget de ska göra innan resan är slut. Dessutom hade jag försökt kreditera resan till Aegean istället men det gick ju åt pipan givetvis och poängen kom in på SAS-kontot ändå (bara för jag uppgraderade med mina poäng där).

Jag har inte koll på vad Guld-e-postadressen är då jag aldrig fått något välkomstbrev med en sådan så jag försökte återigen via formuläret som det länkades till men med en annan kategori. Vi får se hur det går.

Toppen