Senaste nytt

När monkey class består av vattenbufflar och bokstavskombinationer

Detta later mardromslikt for mig. Jag har haft nagra mindre roliga medpassagerare i satet bredvid mig i Eco i Finland pa ATR-72:eek:r. Inom Finland finns endast Eco sa dar har man ingen mojlighet att uppgradera sig ivag fran elandet. For ett par resor sedan hamnade jag mitt i den lokala pensionarsforeningens (eller vad det nu var) arliga resa ner till Helsingfors (eller vidare) - liraren bredvid mig var en klassisk finne med skinjacka, stinkades av cigarettrok samt en underliggande doft av vodka. Det enda bra med denna resa ar att den endast var en timme.....

Jag hade en annan flygning en gång men jag vet inte om den är rumsren nog för det här forumet ;):)

Intressant nog har jag åkt i snart 20 år, troligtvis ett par tusen flighter. Jag har tagit resan (pun intended) från ekonomiklass (billigaste) till affärsklass med ett tjugotal resor i förstaklass. Jag har åkt mycket inom Skandinavien och Europa och en majoritet av mina interkontinentala resor har gått till USA. Men jag har också rest en del till Asien, Mellanöstern och Afrika i tjänsten och varit på rätt udda ställen mitt i natt som Dakar, Kairo, Tunis, New Delhi, Teheran och Riyadh

Jag bara häpnar över denna typ av upplevelser, då jag verkar aldrig se detta. Intressant nog har de få incidenter jag har upplevd varit längst fram i flygplanet, så jag har lite svårt med generaliseringen och stigmatisering av resande i ekonomiklass. Absolut är utrymmet mycket mindre och därmed är det enklare att observera saker..

Kanske viktigt att komma ihåg att för väldigt många är att resa med flyg en mycket sällsynt upplevelse, något som sker kanske bara en gång per femte år..

Jag bara häpnar över denna typ av upplevelser, då jag verkar aldrig se detta. Intressant nog har de få incidenter jag har upplevd varit längst fram i flygplanet, så jag har lite svårt med generaliseringen och stigmatisering av resande i ekonomiklass. Absolut är utrymmet mycket mindre och därmed är det enklare att observera saker..
Jag har inte heller sett att folk häller hett vatten på en flygvärdinna men det verkar att hända ändå.
Jag har också flugit relativt mycket till/från/inom Asien och jag kan säga att konstigheter händer oavsett i vilken klass man sitter i.
När jag flög med SAS i Economy class från Bangkok till Köpenhamn för länge sedan, en tant som satte bredvid med sträckte sina ben på min sida av plats och jag behövde att markera att det var min del av utrymme hela tiden.

Även jag ser sällan något ovanligt som är anmärkningsvärt i klass med det som nämnts i denna tråd.

Dock, för längesedan (komer inte ihåg riktigt när) på en resa med Thai i Eco till Köpenhamn är det några yngre personer på raden bakom min som sträcker ut sig med benen mellan sätena - så jag får ett underben med svettig socka som armstöd. Detta under måltiden! Nåja, jag hade snart ätit klart och kunde sätta gaffeln i verebörandes smalben,hårt! Efter det fick jag vara ifred...

Annars, lite OT: frugan fick precis ett ex av en ny bok levererad: "Svar på tal, 538 sätt att bemöta puckon, skitstövlar, tjockskallar och andra otrevliga typer" av Krobbe Ekberg. En snabb bläddring ger för handen att detta kan bli underhållande läsning ..!.. :)

Jag ser ofta med vemod tillbaka på de klassiska CPH-KHI-MNL, med Pakistan Inernational. Dessa glada flighter sent åttiotal där horder av passagerare låg och söp i mittgångarna på medhavt brännvin. Röken låg tung och fick man mat hade man tur. FA såg man sällan till, kanske dom tagit tillflykt till cockpit:) Dagens ungdom synes mig vara väldigt krävande economy-resenärer......:) Allt var bättre förr......o_O

Något som jag upplever alldeles fantastiskt med dagens moderna touch screen aparaturer i "mitt" ryggstöd är att väldigt många av mina stolsgrannar bakom mig har fått för sig att det gäller att slå med fingret så hårt som möjligt på displayen för att få bästa respons. Faktiskt förvånansvärt många som måste ha ont i fingertopparna känns det som.

Något som jag upplever alldeles fantastiskt med dagens moderna touch screen aparaturer i "mitt" ryggstöd är att väldigt många av mina stolsgrannar bakom mig har fått för sig att det gäller att slå med fingret så hårt som möjligt på displayen för att få bästa respons. Faktiskt förvånansvärt många som måste ha ont i fingertopparna känns det som.

Kan ha att göra med den extremt dåliga kvalitén på skärmarna

Jag har haft en sådan här upplevelse 2004 när jag flög med Qantas LHR-SIN i Ekonomi. Det var två unga damer som var något äldre än mig som vart berusade och de fick tillsägelse att sluta att sparka i mitt stolssäte, gapa på de runt omkring dem hur värdelösa alla var etc. Kabinpersonalen gjorde sitt men de började om på nytt. Osvensk som jag är så ställer jag mig upp och säger att folk försöker sova och säger till på skarpen samtidigt som jag går bak och letar upp en flygvärdinna. De känner att de inte kan göra så mycket tills de ev har nyktrat till då jag ber dem att kaptenen kommer ut och ger dem en reprimand. Ett samtal senare så kommer kapten och läxar upp damerna och säger om de fortsätter på detta sätt så kommer han landa planet och se till att de blir utskickade och får betala hela konstnaden för den manövern. Efter det så var de fromma som lamm de resterande 6 timmarna.

Toppen