Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Om nu det här stämmer:

ARN-HKG Dx12 15:00-07:20 (+1)
HKG-ARN Dx34 09:05-14:35

så kommer

ARN-HKG on går hem fre, står över ett dygn i Hong Kong
ARN-HKG to går hem lör, står över ett dygn i Hong Kong
ARN-HKG fr går hem sö, står över ett dygn i Hong Kong
ARN-HKG lö går hem må, står över ett dygn i Hong Kong
ARN-HKG sö går hem ti, står över ett dygn i Hong Kong

Vi har nog inte sett hela pusslet än, vad tror @Dr. Miles?

Enligt pressreleasen stämmer inte ovansteående utan verkar vara

ARN-HKG Dx23
HKG-ARN Dx34

Och då blir det inga långa marktider på HKG, men fortfarande två plan. Är mer och mer inne på att SAS planerar att skifta Chicago-planen så att ARN-ORD tar den sena slotten på ORD, det borde fungera tidtabellsmässigt...

Enligt pressreleasen stämmer inte ovansteående utan verkar vara

ARN-HKG Dx23
HKG-ARN Dx34

Och då blir det inga långa marktider på HKG, men fortfarande två plan. Är mer och mer inne på att SAS planerar att skifta Chicago-planen så att ARN-ORD tar den sena slotten på ORD, det borde fungera tidtabellsmässigt...

Hade ju givit bättre spridning på senare avgångar mot Nordamerika mellan Stockholm och Kastrup dessutom.

CPH-BKK angick 22:45 och landade sen em och sedan stod den till ingen nytta 9-10 timmar innan returresan strax efter midnatt. Ganska bra tider för SAS passagerare men dålig ekonomi för SAS...

Körde inte SAS fifth freedom Bangkok - Singapore ett tag också?

Kanske har avhandlats i en annan tråd dock.

Körde inte SAS fifth freedom Bangkok - Singapore ett tag också?

Kanske har avhandlats i en annan tråd dock.
Det var ännu olönsammare att utnyttja Fifth freedom right mellan Bangkok - Singapore än att ha planet parkerat i Bangkok. Därför försvann de flygningarna.
Sedan hela Köpenhamn - Bangkok linjen blev olönsamt så skrotade SAS denna linje några år sedan.

Jag tror att det kommer att komma en rotation CPH-HKG, alternativt ferryflygning... Annars får man ett plan stående i Hong Kong orimlig tid..
Nja det stämmer ju faktiskt inte. Planet blir nog stående på ARN, inte HKG i ett dygn och med tanke på det så förväntar jag mig någon mer rutt från Stockholm.
En annan lite anmärkningsvärd detalj är att flighten flygs 5 dagar i sträck och sedan uppehåll i två dagar...

Toppen