Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

OK, har just bokat ett par resor till HEL med BA i februari och har insett att efter dessa ar jag "bara" 1720 TP kort for GGL. Jag kommer ha lite drygt 2 manader pa mig att om jag bestammer mig for att kora. Det ar an konferens i Atlanta (ATL) den 16-19 Mars som jag funderar pa att aka till, iallafall for att narvara vid ett seminarie nagon av dagarna.

Hur drar man bast in 1720 TP, bade billigast pengamassigt och tidsmassigt? Har gjort en snabb koll i TP kalkulatorn utan att kolla priser eller tider och ens om rutterna fungerar, men funderar pa nagot liknande (se nedan). Bra forslag mottages mycket garna.

MAN LHR
LHR HEL
HEL LHR
LHR EWR
EWR ORD
ORD MIA
MIA LAX
LAX SFO
SFO MIA
MIA ATL

och sen tillbaks samma vag, detta skulle ge 1760 TP i business.

Last edited:
xxx-HEL-LHR/LCY-JFK-PHX-HNL ger 1500TP och är så bra TP/kr du kan få. Sedan får du luska ut hur du ska få de sista TP med lite inrikes flighter.

Och lycka till med GGL/CCR!

OK, har just bokat ett par resor till HEL med BA i februari och har insett att efter dessa ar jag "bara" 1720 TP kort for GGL. Jag kommer ha lite drygt 2 manader pa mig att om jag bestammer mig for att kora. Det ar an konferens i Atlanta (ATL) den 16-19 Mars som jag funderar pa att aka till, iallafall for att narvara vid ett seminarie nagon av dagarna.

Hur drar man bast in 1720 TP, bade billigast pengamassigt och tidsmassigt? Har gjort en snabb koll i TP kalkulatorn utan att kolla priser eller tider och ens om rutterna fungerar, men funderar pa nagot liknande (se nedan). Bra forslag mottages mycket garna.

MAN LHR
LHR HEL
HEL LHR
LHR EWR
EWR ORD
ORD MIA
MIA LAX
LAX SFO
SFO MIA
MIA ATL

och sen tillbaks samma vag, detta skulle ge 1760 TP i business.

Hur lång tid hade du tänkt köra detta på ?

Prova via LCY-JFK som ger dig 210 TP samt inrikes i US över 2000 M som ger dig 210 TP i F per sträcka.

Se till att det inte är 3 klasser på sträckan!

Hur lång tid hade du tänkt köra detta på ?

Prova via LCY-JFK som ger dig 210 TP samt inrikes i US över 2000 M som ger dig 210 TP i F per sträcka.

Se till att det inte är 3 klasser på sträckan!
Sa kort tid som mojligt, helst om det gar att starta fredag/lordag en vecka och sedan komma hem sondag/mandag en vecka senare (dvs 7-10 dagar). Skulle iof funka att kora 2 stycken resor, en i borjan av mars och en i slutet. Galler bara att overtyga fru trekker att GGL ar vart det hela.

Det kan bli svårt att boka online från MAN tror jag. Testa om det funkar via AA. Deras websida är bra på att hitta galna alternativ, så den skulle nog kunna leta fram MAN-HEL-LHR.

Sedan söker du sträckorna MAN-LHR, LCY-PHX och PHX-HNL (samt det omvända). Då bör du få rätt connetions.

Det kan bli svårt att boka online från MAN tror jag. Testa om det funkar via AA. Deras websida är bra på att hitta galna alternativ, så den skulle nog kunna leta fram MAN-HEL-LHR.

Sedan söker du sträckorna MAN-LHR, LCY-PHX och PHX-HNL (samt det omvända). Då bör du få rätt connetions.
Testade multicity nu och det krashade totalt. Forsoker pa riktigt imorgon.

Testade multicity nu och det krashade totalt. Forsoker pa riktigt imorgon.
Multi-citysökningen brukar i regeln inte klara av detta utan att antingen balla ur eller ge dig ett riktigt bra pris på 133 332,50 kr på biljetten. Bättre att söka på ITA Matrix och sedan ringa BA:s guldlinje.

Toppen