Christian R
DYKWIA
Man kan bare helt undlade at registere bonuskort i bookingen, man kan vel ikke blive tvunget til at optjene point?
Å andra sidan är det inte bäst att bara hålla sig till ett bonuskort? Visst om man planerar att byta från ett program till ett annat och utnyttjar förmånerna på det gamla kortet tills att man fått status på det nya så ser jag inga problem. Men att exempelvis fiffla med EuroBonus för poäng och A3 för status känns lite fräckt i min mening.
Det är bra att möjligheten finns om man exempelvis vill byta program. Men om man gör det utan avsikt att byta program och om alla gör det så så finns ju risken att möjligheten tas bort. Lufthansa har redan nu börjat neka folk att byta kort efter att man använt loungen, så det handlar nog även om att man inte vill kannibalisera det egna programmet.Men det är ju tillåtet. Ska jag tycka synd om bolagen?
Lufthansa har redan nu börjat neka folk att byta kort efter att man använt loungen, så det handlar nog även om att man inte vill kannibalisera det egna programmet.
Hur är det på oneworld eller SkyTeam? Tillåter de att man har status i ett program för loungeaccess och samlar poäng i ett annat på samma resa?