Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Det beror nog snarast på hur dessa regler skapas; skulle tro att mycket av reglerna publiceras med automatik utifrån något systemstöd där det finns ett antal förbestämda parametrar. Det är därför (tror jag) som det kan skapas regler som de facto inte går att nyttja eftersom de olika komponenterna säger emot varandra.

Är efter mycket om och men på väg att boka den här dealen, men pga lång framförhållning så är vi osäkra på datumen. Ifall vi skulle vilja boka om till andra datum så ser jag att det kostar 250EUR, men innebär det att det då måste vara inom perioden för dealen (i vårt fall 1/7 till 31/8) och att det måste finnas platser kvar i bokningsklass P för att en ombokning ska funka (=inte innebära ett högre pris)?

Är efter mycket om och men på väg att boka den här dealen, men pga lång framförhållning så är vi osäkra på datumen. Ifall vi skulle vilja boka om till andra datum så ser jag att det kostar 250EUR, men innebär det att det då måste vara inom perioden för dealen (i vårt fall 1/7 till 31/8) och att det måste finnas platser kvar i bokningsklass P för att en ombokning ska funka (=inte innebära ett högre pris)?
Om du vill boka om din resa FÖRE avresa finns det risk att det blir helt annat pris ifall denna fare inte existerar vid ombokning. (re-pricing)
Ombokning på redan påbörjad resa är 250 EUR per gång och det ska gälla även efter denna fare har försvunnit.

Är det någon som vet om dealen försvunnit/försämrats? Priserna jag får upp till CPH - HNL som jag hittar med LH i Jul/Aug är c. 5000kr högre idag än igår.

Uppdaterad: 2015-01-13

Tyvärr har priserna gått upp.

[Business class] København/Billund-New York T/R, Star Alliance JV, 8.600 DKK inkl. skatter

CPH/BLL-NYC och andra destinationer i Nordamerika T/R
Flygbolag: Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PLNCDKW
Pris: alla priser är exkl. skatter. Skatter är ca 2.640 DKK och uppåt, totalt från ca 8.600 DKK inkl. skatter (ca 11.000 SEK)
Några exempel
  • New York: 5.926 DKK
  • Boston: 6.292 DKK
  • Chicago: 6.468 DKK
  • Miami: 8.457 DKK
  • San Francisco: 9.514 DKK
  • Los Angeles: 9.978 DKK
  • Denver: 10.049 DKK
  • Honolulu: 10.837 DKK
  • Vancouver: 13.253 DKK
Förköpskrav: 21 dagar
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: följande perioder
  • mellan 2015-MAR-28 och 2015-APR-11
  • mellan 2015-JUL-01 och 2015-AUG-31
  • mellan 2015-NOV-21 och 2015-NOV-28
  • mellan 2015-DEC-24 och 2015-DEC-31
  • mellan 2016-MAR-19 och 2016-APR-03
  • mellan 2016-JUL-01 och 2016-AUG-31
  • mellan 2016-NOV-19 och 2014-NOV-26
  • mellan 2016-DEC-24 och 2016-DEC-31
Stopover: 1 fristopover i Nordamerika är tillåten i varje riktning
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer
Byte: upp 5 byte per riktning är tillåten, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 250 EUR per gång
Routing: t ex Köpenhamn/Billund-(LH)-Frankfurt-(LH)-Frankfurt/München-(LH/UA)-New York eller andra destinationer i Nordamerika

För nästa gång, skulle jag rekommendera er att boka t ex på United.com eller Lufthansa.com. De erbjuder gratis avbokning upp till 24 timmar från bokningstillfället.
När det gäller deals som denna, "Boka först, fråga sen".

United skrev:
United’s 24-hour flexible booking policy

United's 24-hour flexible booking policy allows the flexibility to make changes to your reservations within 24 hours of purchasing your ticket, without incurring change fees. This includes canceling your reservation and requesting a 100% refund of the ticket price.
Offer | United Airlines

Lufthansa skrev:
Reservation Service Fees

Customers who make a reservation through lufthansa.com may cancel their reservation without penalty up to 24 hours after the reservation is made, if the reservation was made seven days or more prior to the flight’s departure. Lufthansa will allow customers to hold a reservation made directly with Lufthansa’s telephone reservation center without payment for up to 24 hours, if the reservation was made seven days or more prior to the flight’s departure.
https://www.lufthansa.com/online/my...ypCAAc2Bdp/?nodeid=3373626&NOSSO=true#ancAbT1

Toppen