Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Nogen der ved på hvilke sider man kan booke billetterne til 2016. Har prøvet United.com etc uden held?
Hej og velkommen til @Kasperhh! :)

De fleste flyselskaber tillader kun bookinger 330 dage ud i fremtiden. Så selvom "prisen" findes på den valgte dato, findes der ikke "plads" så langt frem i tiden. Så du må nok væbne dig med tålmodighed lidt endnu.

Hur fungerar det med namnändring när jag bokat biljetter med denna deal?
Går det och vad kostar det i så fall?
Ber om ursäkt ifall svaret redan finns här.

Hur fungerar det med namnändring när jag bokat biljetter med denna deal?
Går det och vad kostar det i så fall?
Ber om ursäkt ifall svaret redan finns här.
Det är olika regler hos olika flygbolag.
Vänligen kolla regler på det flygbolaget du har köpt biljetten ifrån.
Om du vill ha hjälp, kan du skriva första tre siffrorna på ditt e-ticket nummer? (t ex United har 016-)
Då kan vi veta vilket flygbolags regler som gäller.

Det är olika regler hos olika flygbolag.
Vänligen kolla regler på det flygbolaget du har köpt biljetten ifrån.
Om du vill ha hjälp, kan du skriva första tre siffrorna på ditt e-ticket nummer? (t ex United har 016-)
Då kan vi veta vilket flygbolags regler som gäller.
Det börjar med 016 :) Vi flyger först Lufthansa (codeshare?) sen inrikes United.

Jag tipsade denna deal till min kollega i Tyskland.
Han skulle åka dit privat (om det var en tjänsteresa skulle det inte ha fungerat...) i juli och han tyckte att det var ett OK pris för en Business class biljett.
Uniteds direktflyg i Economy class på samma datum skulle kosta 1.090 EUR inkl. skatter (billigaste biljetten var med Delta via London för ca 900 EUR inkl. skatter) och denna resa kostar ca 1.220 EUR inkl. skatter i Business class.
Utresa med Air Canada och hemresa direktflyg till Hamburg med United så att han kan skippa sista två segmenten.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Screenshot20140207_1.png

Uppdaterad: 2015-05-13

Priserna har gått ner något men andra villkor har försämrats.
Ingen stopover, ej av-&ombokningsbar, ingen barnrabatt längre.

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 8.900 DKK inkl. skatter

CPH/BLL-destinationer i Nordamerika T/R
Flygbolag: Air Canada (AC), Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PNCZDKW
Pris: alla priser är exkl. skatter. Skatter är ca 2.900 DKK och uppåt, totalt från ca 8.900 DKK inkl. skatter (ca 11.200 SEK)
Några exempel

New York: 5.982 DKK
Boston: 6.331 DKK
Chicago: 6.496 DKK
Washington: 8.248 DKK
Miami: 8.381 DKK
San Francisco: 9.382 DKK
Los Angeles: 9.823 DKK
Denver: 9.889 DKK
Hawaii: 10.635 DKK

Toronto: 11.876 DKK
Vancouver: 13.180 DKK
Förköpskrav: 7 dagar
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Köpa senast: 2015-MAY-14
Gäller för utresa: mellan 2015-JUL-01 och 2015-AUG-31
Stopover: Nej
HIP Check: Nej
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer
Byte: upp till 5 byte per riktning är tillåten, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: t ex Köpenhamn/Billund-(LH/OS/SN/LX)-Bryssel/Frankfurt/München/Wien/Zürich-(AC/OS/SN/LH/LX/UA)- destinationer i Nordamerika

Toppen