Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Nu sitter jag på mitt 200 kronors rum i Lovina på Bali.
Riktigt trevligt fast enkelt utan tv men det behöver man ju inte här.
Jag funderar på att boka mina avslutande 2 nätter på Bali på Conrad, Bali.
Vad brukar man erhålla där ifall man bokar det billigaste rummet och är HHG?
Nu är det ju inte lika mycket högsäsong som för en vecka sedan då @agehall blev besviken över utebliven uppgradering.

Som HHG får du ju presidentsviten, så boka på du. Men jag skulle nog säga att det finns bättre hotell. Jag är inte alls imponerad av Conrad Bali efter att ha bott några nätter på Conrad Bangkok.

Jag hoppas på en uppgradering till Executive rum men får jag presidentsviten är det ju bara att tacka och ta emot.:)
Vad jag också hoppas på är utcheckning kl 18 för mitt flyg går 21.45.
SQ business :)

Glöm sen utcheckning. Däremot får du använda deras departure lounge och har full tillgång till pool mm under tiden.

För att inte bli besviken tror jag inte du ska räkna med något större i uppgraderingsväg. Deras policy för HHG är uppgradering en kategori vilket för mig skulle varit Conrad Suite till Conrad Ocean Suite, dvs egentligen samma rum med ett bättre läge. Nu blev det ju inte så men det är en annan femma.

Suites-sektionen är som ett hotell i hotellet och känslan jag fick är att de tar bättre hand om sina gäster.

Jag har inte hunnit kommenterar denna och särskilt det som verkar vara @agehall relation med Hilton som ligger i paritet med @011430121 relation till BA :) Men, "det går bra nu"...

The Morrisson Dublin (DoubleTree) - en natt från billigaste till DeLuxe med härliga vyer över floden
Captiol Hilton DC - en natt från billigaste till Junior Suite
Hilton New York Fashion District - två rum sju, respektive åtta nätter - från billigaste "low floor Queen" till "high floor King" på båda rummen
Hilton Miami Downtown - två nätter, inte något Exec Room tillgängligt, men från billigaste "Queen City View" till "King Corner Room, Bay View"
Hilton Bentley Miami/South Beach- fem nätter på poäng.. Fick härliga "1 Bedroom, 1 King Suite, Partial Sea View/City View" som var ca 85 kvm :)
Hilton Colonial Nassau - två nätter från billigaste till 1 King Executive Sea View..

Just Bentley var helt överlägset igen. Visst svider det med 320 000 poäng för fem nätter, men priset på standard rum under vår vistelse var 3 x $1 699 + 2 x $799 + skatter/avgifter. Som Diamond ingår rätt mycket. T.ex. behöver jag inte betala de $20 per dag för beachen. Så vi fick:
Uppgradering till Suite
Gratis frukost för två
En flaska rött
En flaska Champagne på rummet på nyårsafton
4 Drinkar i baren (Happy Hour)
Gratis solstolar, vatten och Processco varje dag på stranden (gratis för Diamond)

Hilton Honors är delvis en skugga av vad det en gång var. Men det finns några guldkorn kvar som t.ex. Bentley i högsäsong där man kan göra ordentliga fynd i relation till anskaffningskostnaden...

Last edited:
Jag har inte hunnit kommenterar denna och särskilt det som verkar vara @agehall relation med Hilton som ligger i paritet med @011430121 relation till BA

Näe, jag tänkte på det häromdagen - om @011430121 och jag skulle åka BA någonstans och bo på Hilton så skulle vi nog bli en vecka försenade och få ett rum i källaren, utan fönster och precis under polen med läckande tak.

Toppen