Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Hur var det man skulle göra för att skicka in en claim, via formuläret eller ska man maila någonstans?
Har en kompis som behöver ett handtag med det.

Hur var det man skulle göra för att skicka in en claim, via formuläret eller ska man maila någonstans?
Har en kompis som behöver ett handtag med det.
Ursäkta danskan:

Få tidligere optjente point
Hvis du allerede nu har booket en rejse til næste år, kan du ansøge om at få point efter den optjeningsstruktur, som gælder t.o.m. 31/12 2014. Gælder rejser, der er booket før 27. november 2014 og med udrejse efter 1. januar 2015. Når rejsen er afsluttet, og de nye point er registreret på din konto, skal du sende en mail til:[EBD-/Guld-mailadressen] om at få de pågældende point.

O3ONiHNmxLW-qGIBlO1dTSG-iAwVgfG3YOHkhWFXg8qBAI2qMeGycb9L1rat6yFPbe0TndhjB5wUElD_-QZl71HxLwutSrRV=s0-d-e1-ft

Fick svar från EBD-supporten idag kl. 15:26 som svar på claim enligt gamla intjäningsstrukturen. Ganska exakt 72 h. Bra jobbat SAS!

Kære Agö
Tak for din mail.
Jeg har krediteret din konto med 625 basic point, så din hjemtur også samlet giver 2500 basic point.

Noterade när jag var inne och letade tabeller att det numera står:
News! Lower point earnings on the cheapest tickets in GO & Plus from January 1, 2015.
Det är ju trevligt att man nu är lite ärligare och har slutat prata om förbättringar för vissa och försämringar för vissa. Även om definitionen av "cheapest" är ganska generöst tilltagen :)

Kollade på intjäning för kommande USA resor under året, United framstår helt klart som ett alternativ.
De ger 200% i bokningsklass P vilket är rabatterade businessclass biljetter och ett av datumen jag kollade på fanns för 15tkr.
Både prisvärt och bra intjäning.

Första poängen inne enligt den nya regimen. En nordisk tur som ger 250 poäng avrundas lite generöst till 315 poäng med EBG-bonusen. Kunde ju ha blivit 312 eller 313. Nu har man ju faktiskt en 26 % bonus. =)
Har också testat nya poängsystemet - 940 poäng för en inrikes bokat i B-klass. Livet som frekvent resenär med SAS har blivit lite mörkare, även för PLUS-bokningar som inte är C,D och Z.

Bokade biljetter Stockholm - Palma t/r idag, förra året i SAS Plus (A-klass t/r) fick man 10 000 poäng, idag i J och S klass 3 750 poäng t/r.....
Vad är det som händer vi snackar minus 6 250 poäng för en t/r inom Europa???
C-klass t/r i samma sträcka ger 5 000 poäng med guldkort, det är minus på den klassen också, skulle de inte höja poängen i de högre bokningsklasserna???

Reste från PMI i lördags och de poängen var på kontot på söndagen. Bra jobbat.

14:44 i söndags skickade jag in en claim till SAS på 3125 poäng som jag skulle fått med den gamla tabellen. Ska bli kul att se hur lång tid det tar.

15:32 idag kom ett mejl att de saknade poängen satts in på kontot. Bra jobbat.

Toppen